Sıra dışı, konforlu, çevreci… Toyota’nın SUV segmentine farklı bir bakış açısı getiren Toyota C-HR’ın ikinci nesliyle, Bodrum’da keyifli bir test sürüşü yaptık.
Yazı Begüm Nalbantlı
Toyota C-HR, ilk neslinden bu yana imaj odaklı bir model olarak öne çıkıyor. Aracın sıra dışı bir tasarımı var. Test sürüşü öncesi basın toplantısının gerçekleştiği Zai Bodrum’da, müşteri profilinin yüzde 40 oranında kadınlardan oluştuğunu öğreniyoruz. Toyota’nın Türkiye’deki fabrikasında üretilen ve tamamen yenilenen C-SUV modeli Yeni Toyota C-HR Hybrid, ilk bakışta keskin ve çarpıcı duruşuyla öne çıkıyor. Ancak elbette tek alametifarikası bu değil. Kullanıcı odaklı dijital kokpiti, zengin donanımlarının yanı sıra gelişmiş güvenlik özelliklerine sahip. Tabii gün geçtikçe daha da önem kazanan çevreci otomobil anlayışına sahip olmasıyla da kalbimizi kazanıyor.
Zira Yeni Toyota C-HR, Toyota’nın kendini kanıtlamış tam hibrit teknolojisiyle donatıldı. Meraklısı için daha teknik olarak söylemek gerekirse 1.8 litre hibrit teknolojisiyle sunulan araç, 140 HP güce sahip ve 0-100 km/s hızlanmasını 9.9 saniyede gerçekleştirebiliyor. Ayrıca geri dönüştürülmüş malzeme kullanımı ilk nesle göre iki kat artırılmış ve bu malzemelere 100’den fazla parçada yer verilmiş. Bunlar arasında, geri dönüştürülmüş PET şişelerden yapılmış yeni bir koltuk döşemesi kumaşı da var. Vegan iç döşeme detaylarının yanı sıra hafif çelik platform ve yeni su bazlı boya teknolojisi de diğer önemli özellikler. Markanın CEO’su Ali Haydar Bozkurt da bu noktada, aslında Toyota’nın uzun yıllardan beri bu mevzuya kafa yorduğunu ve çevrecilik konusunda her zaman vizyoner davrandığını vurguluyor.
Toyota C-HR, spor otomobil tarzı coupe profilini yeni nesilde daha da keskinleştirmiş. Aracın bu derece genç ve dinamik görünmesinde elbette çift renk gövde tasarımının etkisi büyük. Bu özelliğin ilk kez Toyota C-HR’de sunulduğunu belirtmeden geçmeyelim. Şerit tasarımlı ve Toyota C-HR imzalı LED arka stop lambaları da dikkatimizden kaçmıyor.
Amber rengiyle oldukça iddialı olan aracın diğer renk seçenekleri arasında kristal gümüş gri, galaksi beyazı, pasifik mavi, egzotik kırmızı ve ametist moru var. Aracın Türkiye’de Passion, Passion X-Sport ve Passion X-Style olmak üzere üç farklı premium donanım seçeneği mevcut. Örneğin yeni modelde, otonom sürüşün kapılarını açan gelişmiş otomatik park sistemi ve akıllı şerit değiştirme asistanı, 12.3 inç multimedya ekranı, perdesiz termal yalıtımlı panoramik cam tavan, JBL “premium ses sistemi”, “shift by wire” elektronik vites, günün her saatine göre değişebilen gelişmiş ambiyans aydınlatması, ön cama yansıtmalı renkli göstergeler ve dijital iç dikiz aynası gibi sayısız özellik sunuluyor. Ayrıca iç tasarımda da standart olarak sunulan 12.3 inç tamamen dijital gösterge ekranı, gayet yenilikçi. Keza yeni 12.3 inç dokunmatik multimedya ekranı da.
Multimedya sisteminde Apple CarPlay veya Android Auto ile akıllı telefon bağlantılarını kablosuz olarak yapabiliyoruz. Bir diğer hoşumuza giden şey de JBL premium ses sistemi. 9 hoparlörlü JBL ses sistemi, Toyota C-HR için özel olarak geliştirilmiş. Termal yalıtımlı panoramik cam tavanı da sevdiğimiz söyleyelim. Hem ferah hem de yazın soğutma, kışın da ısıyı içeride tutarak ısıtma ihtiyacını azaltıyor.
Comments are closed