X-Yachts’ın tarihi boyunca en popüler modellerinden biri olan X4.3 ciddi bir değişim sürecinden geçiyor. Hem dış hem de iç tasarımda farklılıklarla ortaya çıkacak olan yeni modelin, Ocak 2022’de suya indirilmesi planlanıyor
Pure X Range serisinin ilk modeli olan X4.3, ilk kez 2016 yılında tüm dünyaya tanıtılmıştı. O zamandan beri de X-Yachts aracılığıyla, dünyada 100’den fazla teknenin satışı gerçekleştirildi. Avustralya’dan Arjantin’e, ABD’den Kanada’ya, tüm Avrupa, Rusya ve Çin’e kadar X4.3’leri bulmanız mümkün. Tasarım ve mühendislik direktörü Thomas Mielec, yeni X4.3’ü, serinin en büyüğü olan X56‘nın daha küçük bir versiyonu olarak tanımlıyor.
Gövdesi ve baş bodoslaması yeniden tasarlanan X4.3 ‘ün yeni versiyonunda, su hattı uzunluğu artarken, kıç genişliği de artmış. Böylece pupa seyri performansı yükseltilmiş. Ayrıca havuzluk genişletilerek daha konforlu bir hale getirilmiş. Artan direk yüksekliğiyle büyüyen yelken alanı, uzun bowsprit (cıvadra/baston) sayesinde daha büyük yelken kullanımını mümkün kılmış.
Üst güvertenin de tasarımının yenilenmesiyle, teknenin çizgileri diğer Pure X modelleriyle aynı düzleme getirilmiş. Standart olarak klasik genoa ile tasarlanan teknede istenirse opsiyonel olarak kendinden tramolalı (self-tacking) genoa alınabiliyor. Bu tercih edilmezse, üst güvertedeki gömme self-tacking ray yuvası kapatılarak, güvertenin estetik hemzemin görünümü korunuyor.
Kabin yan lumbozları, X40 veX46‘daki gibi daha iyi havalandırma ve daha sade görünüm sağlayan lumbozlarla aynı tipte, açılabilir bölmelerle tasarlandı. İç mekanı da revize edilen X4.3’te yenilenen gövde kalıbı ve havuzluk tabanının yükseltilmesiyle, kıç kamaralar ve tuvalette tavan yüksekliği de artırıldı. Thomas Mielec, tekneyi Ocak 2022’de suya indirmeyi planladıklarını belirtiyor.
Comments are closed