Invictus TT460, nereye giderseniz gidin partiseverlere ve güneşe tapanlara uygun bir İtalyan tarzı ve hassasiyeti sunuyor. Kendisiyle gezintiye çıkıyoruz.
Onda hem İtalya’da hem de Miami’de havalı görünen bir şey var. Kültürler birbirlerine birçok noktada geçiş yapmış. Hem gece geç saatlerde hem de güneş dolu günlerde iyi hissettiren bir yaşam tarzına vurgu yapıyor. Miami’de günlük tekne gezintisini düşündüğümde, Magic City, Biscayne Körfezi’nde dolaşan İtalyan T-top’lar aklıma geliyor. Akdeniz’de adalarda kullanmak için aynı tasarımlar buraya güzel bir şekilde aktarılıyor.
Bu açıdan Invictus TT460, İtalya’da salgının zirvesinde yumuşak bir çıkış yapmış olsa da 2022 Miami Uluslararası Tekne Fuarı onların dünyaya gerçekten açıldığı yer olacaktı. İtalya’nın güneyindeki Roccelletta di Borgia’da yapılan TT460 şüphesiz çok güzel bir tekne. Erkeksi ve modern hatları, düz çizgilerle tamamlanıyor.
Profili oldukça geometrik ve minimalist. Üst yapının çekici S eğrisi ve teknenin arka tarafına doğru kıvrılan karbon fiber T-Top olmasaydı bunun bir İskandinav olduğu sanılabilirdi. Burada gerçek bir zarafet ve tasarımcı Christian Grande’nin zanaatındaki ustalığını gösteren, yumuşak ile sert arasında bir denge var. Parmalı tasarımcı, bir dizi başka Invicti tasarladı ve en sonuncusu bu TT460 oldu. Ayrıca 14,30 metreyle tersanenin en büyüğü oldu.
Grande, “TT460, Invictus’u yıllar içinde tanınır hale getiren tüm stil özelliklerini yeni bir boyuta taşıyor” diyor. “Gerçek bir amiral gemisi ve serinin geri kalanıyla bağlantıyı bozmuyor. Şekil, donanım, kişilik ve mekanlar açısından organik bir evrim olarak hayal edildi.”
TT460, kokpitten pruva salonuna güvenli geçiş sağlayan ve yanaşmaya yardımcı olan ideal yükseklikteki küpeştelerle desteklenen geniş yan güverteleriyle gerçekten de şaşırtıcı derecede geniş. Bu pruva salonunda, iskele ve sancağa korkuluklarla çerçevelenmiş iki kişilik güneşlenme alanı var.
TT460 körfezden geçen teknelerin dümen suyunun üzerinden fırlayıp basamaklı gövdesinin üzerine yumuşak bir şekilde inerken bunları iyi bir şekilde kullandım. Dümene geçtiğimde, TT460’ın hızlı tepki verme yeteneğinden ve kavrayıcı sürüşünden memnun kaldım.
Basamaklı gövde, özellikle S dönüşleri sırasında belirgin bir şekilde su yüzeyine saplanıyor. Bu boyut ve tipteki bir tekne için beklediğimden biraz daha gevşek olan yaklaşık üç tekne uzunluğundaki bir seyirde onu zorluyorum. Ancak spor teknesi olmayan bu modelin rahat kullanım amacıyla örtüşmüyor.
Bu kullanmanın eğlenceli olmadığı anlamına gelmiyor. İkiz 480 beygir gücündeki Volvo Penta IPS650 motorlarıyla 21 deniz milinde seyrediyorum ve 30 deniz mili azami hıza ulaşıyorum. Invictus, 35 knot’a yakın bir maksimum hız iddiasına sahip. Dümen, yumuşak dokunuşlu ve oturma yeriyle uyumlu krem rengi deriyle kaplanmış. Dikişleri sıkı ve etkileyici. Neredeyse her noktada güzel detaylar var.
Bir günlük tekne olarak TT460’ın kokpit alanı, varlık nedeninin anahtarı olarak öne çıkıyor. İkiz tik masalar, sekiz kişilik büyük bir masa olacak şekilde açılıyor. İlginç bir teleskopik musluğu olan bir lavabo ile eşleştirilmiş küçük bir ızgara ve buzdolabı, yemek pişirme görevlerini yerine getirebilir, ancak bu tekne, karada levreğinizi yerken muhtemelen rıhtımda sallanacaktır.
Kokpit, TT460’ı mükemmel bir eğlence platformu yapan iki sağlam katlanır terasla geliştirilmiş. Kokpitin arka kısmında ikinci bir güneşlenme minderi ve tik ağacından hidrolik yüzme platformu var. TT460, bu tür bir tekne için elbette büyük.
Grande, “Bu tekneyi bir süper yardımcı tekne gibi düşünüyoruz” diyor. “Yani, hem 60 metre ve üzeri süperyatlar için uygun hem de parti teknesi olmak için iyi. TT460, dinlenme ve eğlence dolu bir gün için en iyi konforu sunuyor.
Bir yemek odası ve bir ana kamaraya, hatta iki geniş kamaraya ev sahipliği yapacak şekilde yapılandırılabilen büyük ve konforlu alt güverte sayesinde geceleme yapmak da güzel. Bu nedenle, TT460’ın farklı kullanımlar için harika bir tekne olduğunu söyleyebilirim.” Bu günlük tekneden fazlasını sunuyor. Hem bir partiye ev sahipliği yapacak hem de dalgalı denizleri havalandıracak kadar büyük. Dümenin başında yalnızca açık bir teknenin verebileceği keyfi sunuyor. Bunun ötesinde, aynı anda hem la dolce vita’yı hem de bienvenido a Miami’yi haykıran dizelerle dolu bir tarzı var. invictusyacht.com
Teknik Özellikler
Tam boy 14,27 m
Maksimum genişlik 4,43 m
Deplasman 14,800 kg
Yakıt kapasitesi
1,200 litre
Su kapasitesi
360 litre
Maksimum hız
35.5 knot
Motorlar 2 x D6 IPS 650 dizel Volvo Penta
Başlangıç fiyatı 780,400 Euro
Yazı Kevin Koenig
Comments are closed