En yeni yardımcı tekneler, oyuncaklar ve teknolojilerle, süperyat deneyiminizi güzelleştirin. Denizaltılar, süperyat sahipleri için tamamen yeni bir dünyanın kapılarını aralıyor. Sizi bu inanılmaz makinelerin gelişimini ve yeniliklerini keşfetmeye çağırıyoruz.
Derinliği keşif
Tekne denizaltıları giderek büyüyor ve daha derine dalabiliyorlar. Caroline White’ın da ifade ettiği gibi denizaltılar, süperyat sahipleri için tamamen yeni bir dünyanın kapılarını aralıyor
Bir süperyatta yer alan bir denizaltı için “oyuncak” deyip diyemeyeceğiniz tartışılır ama maceracı bir tekne sahibi için cazibenin yarısı budur: Uçsuz bucaksız hayallere sahip çıkmak ve başka bir dünyaya kapı açmak.
Hiç kimse denizaltıları Triton’dan daha ciddiye alamaz. Endüstrinin en iyi denizaltı üreticisi olarak kimse bu inanılmaz makinelerin gelişimini daha iyi anlayamıyor. Florida merkezli ekip, denizaltı işinde 400 yıllık deneyimi bir araya getiriyor; bu deneyim su altı turizminden su altı savunmasına kadar geniş bir aralığa sahip. Mesela Triton’un baş tasarım mühendisi John Ramsay, daha önce kurtarma denizaltıları yapıyordu. Bu araçlar batık askeri denizaltılardan insanları çıkarmak için gönderiliyordu. Ramsay, “Ondan sonra ABD Özel Harekat Triton 13.000/2’de açılabilen kanatlar var. Solda: Denizaltının parçalarına ulaşmak çok kolay. Birlikleri’ne gizlice istedikleri yere götürülmeleri için yüzücü teslimat araçları yapıyordum” diyor.
Bir Triton 1000/2 denizaltısı, Hint Okyanusu’nda Nekton bilimsel keşif görevi için suya indiriliyor
Triton geniş ölçekteki yeteneklerine rağmen 2007’deki kuruluşundan itibaren yat sektörüne odaklandı ve bu o zamanlar cesur bir karardı.
Satış ve pazarlama direktörü Craig Barnett, şirket kurucuları Patrick Lahey ve Bruce Jones tekne fuarlarını dolaşıp yeni işleri hakkında konuşmaya başladıklarında, insanların “kuşkucu” baktıklarını ifade ediyor. Bu, keşif yatlarının son derece az ve niş olduğu zamanlardı. Bir yata ilk kez denizaltı koymalarıysa 50 metrelik Trinity Mine Games ile gerçekleşti (şu anda Amarula Sun isminde) Bu denizaltı bir altın rengi 1000/2 modeliydi (Triton’un isimlendirme kuralına göre feet olarak derinlik rakamının ardından yolcu kapasitesi sayısı geliyor.) O zamandan bu yana yat kültüründeki evrim, şirket kurucularının haklı olduğunu gösterdi. Barnett, “Toplumsal değerlerde materyalist olmaktan, deneyim odaklı olmaya doğru büyük bir değişim var” diye anlatıyor. “Bu da insanların yatları kullanma şekline yansıdı. Yatlar daha önce statü sembolü olarak görülürken, artık keşif, deneyim ve maceranın temelini oluşturuyorlar.” Bu değişim, teknede yer alacak bir denizaltıyı son derece değerli bir konuma getirdi.
Bu aynı zamanda yatların yapım tarzını da etkiledi ve keşif teknelerinde bir patlama yaşandı. Dolayısıyla denizaltılara olan talep de arttı. Deniz araştırmaları ve belgesel yapımı için donanımlı, kompleks ve amaca yönelik denizaltılara ihtiyaç duyuluyor. Denizaltılar, beklendiğinden daha fazla ağırlığa sebep olabiliyorlar çünkü suya indirilmesi için ağır hizmet tipi suya indirme donanımı gerekiyor. Ayrıca denizaltılar garajda durmaktansa muhtemelen güvertede yer alıyorlar. Triton’un 3300/3 modeli destek gemileri ve keşif pazarında son derece popüler (şirket şu ana kadar dokuz adet teslim etti) ve düşük profil denizaltılarına göre yarım metre kadar daha uzun.
İki Triton 3.300/3 denizaltısı, Bahamalar’da bir deniz batığını inceliyor. Denizaltılardan biri
67 metrelik Global’in güvertesinden suya indiriliyor
Barnett, 3300/3 modelini kameraları, robotik kolları, kurtarma sepetleri ve gerektiğinde değiştirilebilen diğer eklentileriyle bir İsviçre çakısına benzetiyor. Barnett, “Şu anda 7500/3’ün yapım sürecindeyiz. Bu denizaltı dünyanın en kalın ve en derine dalan akrilik basınçlı gövdesi olacak” diye ekliyor. Bu yüksek kapasiteli denizaltı, ilk olarak dünyada türünün en büyüğü olan 182,90 metrelik araştırma gemisi REV için yapılıyor. Çevreci bir düşünceyle Norveçli milyarder Kjell Inge Røkke için yapılan gemi, dünyanın en gelişmiş keşif ekipmanlarıyla donatıldı.
Aynı zamanda rekor kıran iki kişilik Limiting Factor denizaltısını da yaptılar. Bu denizaltı Victor Vescovo’nun Five Deeps keşfi için kullanıldı (okyanusun en derin beş noktasına dalış gerçekleştirildi.) Ayrıca Mark ve Ray Dalio’nun yeni video çekimleri düşünülerek tasarlanan 87 metrelik OceanXplorer için iki adet 3300/3 denizaltı üretildi.
Yazının devamı Boat International Türkiye mayıs sayısında.
Keyifli okumalar!
https://dergilik.com.tr/magazine/boat-international-17-0/61496
Comments are closed