Ticari bir gemiden havalı bir gemiye dönüştürülen Ragnar, Viking’lerden ilham alıyor ve daha önceki hiçbir şeye benzemiyor. Cecile Gauert bu keşif gemisinin dünyayı fethedeceğini söylüyor
Bir Viking savaşçısının ismine, bir römorkörün gücüne, bir buzkıranın gövdesine ve hayal gücüyle dolu bir iç mekana sahip. Dürüst olmak gerekirse, dizel-elektrikli motorundan, buz kıran pervanelerine ve güçlü donanımlarına kadar Ragnar’ın konvansiyonel olan hiçbir yanı yok. Helikopter pisti, bir Airbus EC145’i taşıyabilecek kapasiteye sahip. Endüstriyel vinçi, birkaç metreye kadar uzuyor ve 10 tona kadar yük kaldırabiliyor. Çelik gövdesi, tek taşla iki kuş vuruyor: Dış kaplaması ve iç kaplaması bir hava boşluğuyla ayrılıyor. Böylece neredeyse yok edilemez sağlamlığa sahip. Ayrıca benzeri görülmemiş şekilde, tender filosu ve oyuncakları çok etkileyici. İçerisinde BigBo amfibi ATV, heliski ekipmanları, dört See-Doo jet ski, dört ski scooter, altı Seabob, çok amaçlı ada ve dev bir kaydırak var.
Yeni 68 metrelik Ragnar, Hollandalı bir tersane tarafından yaz başında suya indirilen diğer yeni yatlardan farklı olarak rotasını İzlanda’ya çevirdi.
Birkaç hafta önce, Reykjavík’e doğru giden ve İskoçya’nın kuzeyinde Orkney Adaları’nı geçerken, Kaptan Robert Lankester, “Tekne iyi bir performans ortaya koyuyor” şeklinde bir raporlama yaptı. Teknenin mürettebatı hakkında da benzer şekilde övgülerde bulundu: “Onlar son derece maceracı ve çoklu yeteneğe sahip bir ekip. Dalıştan, balina ve ordu deneyimine kadar yata birçok eşsiz yetenek getirdiler. Hatta baş mühendis olarak, İngiliz donanmasında nükleer deniz altı görevi yapan biri bile var.”
Böylesine sağlam, her şeyi yapabilecek bir tekne için İzlanda’ya yapılacak bir deneme sürüşü mutlaka olmalıydı, ama aynı zamanda görevde rotanın dışına çıkılacak lokasyonlar da vardı. Ragnar, bilim adamlarına ve meteorologlara yardım etmek amacıyla kullanılan ekipmanlar taşıyor. Dünyanın ulaşması zor olan yerlerinde su ve hava sıcaklığını takip ediyor.
Geminin sahibi, uzun geçişlere alışık bir denizci ve hayali her yere, her zaman seyahat edebilmekti. Tekneyi yöneten Arcon Yachts’ın CEO’su Konstantin Kolpakov, “Ragnar dünyanın etrafında seyahat edebilme fikriyle doğdu ama dünyaya fayda sağlayacak özelliklere de sahip” diyor.
Özel yatlarda daha önce çok az kişinin gittiği yere gitme hedefini gerçekleştirmek için, gemi sahibi bunu ticari bir gemiye dönüştürdü. Kuzey Avrupa’da tersane bulup hayallerini gerçekleştirme talebi, onu Harlingen’deki Icon Yachts’a yönlendirdi. Icon, 2005 yılında kurulmuş yeni bir yat üreticisi olsa da, 2016’da 73 metrelik Giant’ı 77 metrelik Legend’a çevirerek ortaya koyduğu refit ile sağlam bir itibar elde etti.
Geminin sahibi, artık kullanılmayan mevcut gemilere yeni hayat verme fikrini seviyor ve tesadüf olarak böyle bir gemi Icon Yachts’ın yakınlarında bulunuyordu.
2012 yılında yapılan Sanaborg, açık deniz gaz ve petrol endüstrisine lojistik destek sağlayan buz kırıcılı çok amaçlı bir destek gemisiydi. Sığ Hazar Denizi’nde görev yapmak üzere tasarlanmıştı ve 0.6 metre buzda minimum dört knot hızıyla ilerleyebiliyordu.
Haberin devamı Boat International Türkiye kasım sayısında.
Keyifli okumalar!
https://open.dergilik.com.tr/magazineDetail/55732
Comments are closed