Türk tersane Mazu Yachts, 28 metrelik yarı-deplasmanlı süperyatı Mazu 92DS’nin ilk gövdesini suya indirdi. Bu yeni yarı-deplasman serisiyle çelik konstrüksiyona ilk adımını atan Mazu, seriye 112DS ve 132DS modelleriyle devam edecek.
Mazu 92DS, IPS tahrik sistemini entegre eden dünyadaki ilk çelik gövde olmasının yanı sıra Volvo Penta IPS 1050 (3x800HP) üçüz motor sistemiyle de bunu başaran dünyadaki ilk marka.
28,45 metrelik yat, Dünya prömiyerini bu eylül ayında Cannes ve Monaco Yat Fuarları’nda yapacak ve ardından Türk sahibine teslim edilecek.
92DS’nin dış ve iç tasarımı Red Yacht Design tarafından, Mazu Yachts’ın tasarım imzası olan geometrik çizgilerine uyumlu olacak şekilde tasarlandı.
Tekne, bordasında yer alan büyük cam yüzeyleri sayesinde oldukça aydınlık bir iç mekana sahip. Toplamda 160 GT hacmiyle sonsuz açık alanlar ve aynı tasarım dilinin dış mekana da hakim olduğu yalın ve sofistike bir mimariyle dikkat çekiyor.
Süperyat serisi, düşük ağırlık ve düşük ağırlık merkezi elde etmek için çelik gövde ve karbon kompozit üstyapı kombinasyonuyla üretiliyor.
Mazu Yachts, 2011 yılından bu yana her türlü deniz ve hava koşulunda seyir yapabilen “geleceğin klasiklerini” inşa etme vizyonuyla, süperyat ve tenderler tasarlayıp üretiyor.
İlk deniz denemeleri yapılan Mazu 92DS, hızlanma ve azami hız testlerini başarıyla geçerek 1.500 RPM’de 13 knot, 2.200 RPM’de 18 knot en yüksek hıza ulaştı.
120 tonluk çelik gövdesiyle, üç makinesi aktif halde saatte sadece 110 litre yakıt tüketerek, tek depoyla 1.170 millik bir seyir menziline ulaşıyor. mazuyachts.com
Comments are closed