İsimlerini rüzgarlardan alan Maserati modelleri arasında Levante’nin ayrı bir yeri var. İlk SUV Maserati Levante’yi hibrit versiyonuyla Bodrum’da kullandım. Karşınızda hibrit Levante
Yazı Volkan Demirkuşak
Tüm markaların elektrikli otomobiller ya da içinde elektrikli motoru olan otomobillere, teknolojilere yatkınlığı keyfi değil, zorunlu. Avrupa regülasyonları daha çevreci, daha verimli otomobillerin üretilmesi konusunda markaların başında Demokles Kılıcı gibi sallanıyor. SUV Maserati olur mu sorusunu çoktan aşmışken, marka elektrikli modellere doğru rüzgara yelken açıyor. Bu aradaki geçiş döneminde de Hibrit yatırımları devam ediyor. Caresse, ALuxury Collection Resort & Spa Bodrum’a geliş sebebimiz de işte bu, iç dişli Trident mızraklı hibrit İtalyan, 2 litrelik turbo benzinli motoruyla 330 HP ve 450 Nm tork üretiyor. 0-100km/s hızlanması için gereken süre altı saniye.
FerMas Şirket Müdürü Özgür Süslü ile de pazar hakkında sohbet ederken, Maserati’nin Türkiye’deki yükselişini ve yüzde 118’lik büyümesinde Levante’nin rolünü de konuşuyoruz. 48V hibrit sistemi, özellikle otomobillerin en çok yakıt tükettiği dur kalk trafikte motora destek oluyor. Fren geri kazanımıyla enerjiyi verimli olarak kullandıran hibrit sistem, dizel versiyona göre verimli benzinli V6’ya da benzer bir performans sunuyor. Yeni ölçüm normlarına göre benzine kıyasla yüzde 18 ve dizele kıyasla yüzde üç oranında CO2 emisyonlarında azalma sağlıyor. Maksimum torkunun yüzde90’ını 1750 d/d’de sunan Levante, bir Maserati olduğunu unutmuyor.
Alternatör görevi gören kayışlı jeneratör BSG fren ve yavaşlama anında oluşan enerjiyi geri kazanıyor ve bagajdaki bataryayı şarj ederek eBooster motora güç sağlıyor. eBooster, motorun düşük devirdeki güç üretimini arttırmak üzere geleneksel turbo beslemeyi destekliyor. Hibrit sistem çalışma stratejisi gereği, ister batarya isterse de BSG aracılığıyla olsun eBooster’ın ihtiyaç duyulduğunda kullanılabilir olmasını sağlıyor. BSG ve eBooster kombinasyonu, Spor modda motor en yüksek devire ulaştığında ekstra bir destek sağlayarak performansı en üst seviyeye taşırken, Normal modda ise daha ekonomik bir sürüşe imkan veriyor. Dört tekerlekten çekişli aktarma sistemin olmazsa olmazı. Bu arada yakın dönemde tam elektrikli Maserati modellerini de göreceğimizi şimdiden haber verelim. Eksikleri var mı evet, özellikle daha yenilikçi bir multimedya ekranı ve belki biraz daha küçük bir direksiyonu olabilirdi. Heyecanla MC20’yi kullanmayı bekliyorum.
Comments are closed