Dynamiq’in yeni 41 metrelik yatı Stefania, yüzünü geleceğe dönen, art deco ışıltısıyla harmanlanmış modern bir yat.
Kırk bir metre boyunda altın bir gövde yaz güneşinin K altında ışıl ışıl görünüyor: Stefania iyimserliğin başka bir göstergesi. Covid-19 pandemisinden çıkışımızın 1918-19 yıllarındaki yıkıcı salgının sonuna (parçalanan bir neslin hızlı 20’lere geçişi) benzeyip benzemeyeceği yönünde pek çok spekülasyon mevcut. Fitzgerald’ın caz çağını “altın çağ” olarak özetlediği Muhteşem Gatsby’nin 2013’te Baz Luhrmann tarafından adapte edilmiş versiyonunda Nick Carraway, yaşananları “Partiler daha coşkulu, şovlar daha şaşaalı, binalar daha yüksekti” diye anlatıyor. Aynı ruhla bu yat da -tam da yeni umut zamanında teslim edildi- heyecan verici, yenilikçi ve gösterişli. Gelecek güzel zamanlar için biçilmiş kaftan.
Kaptan köşkünün sportif detaylara sahip özel oturma alanı Alman VIP otomobil donanımcısı Klassen imzasını taşıyor
Stefania ana ofisleri Monako’da olan uluslararası bir firmanın genç üreticisi Dynamiq’in ortaya koyduğu bir iş. Massa, Toskani’de üretim yapan tersane, Hollandalı mühendislerle çalışıyor. Ekiplerinde tam 14 milletten çalışan var. Dynamiq satış müdürü Maria Dobroserdov üretimlerini, “Muhtemelen Kuzey Avrupa standartlarına ulaşabilmek adına mühendisliği yüzde yüz Hollanda’da gerçekleştirilen yatlar üreten ve aynı zamanda da Viareggio’daki tersanelerin ilgi çekici fiyatlarını sunan tek İtalyan firmayız” diye anlatıyor. Ayrıca, firma yat inşa sektörünün tutucu yapısına da yepyeni bir yaklaşım sunuyor. Sektöre yeni bir nefes olan marka, çalışmalarını güvenilir partnerlerle sürdürüyor.
Müşterilerine denizdeki yaşam tarzlarını yatak başlarındaki masalarında duran lambalardan (Bentley Home) tutun da çalışma masalarındaki kalemlere (Montegrappa) kadar her ayrıntısıyla düşünmelerini öneriyor (fakat bu konuda ısrarcı olmuyor.) Bu kulağa eğlenceli geliyor. Örneğin Dynamiq’in websitesi yatınızın her ayrıntısını seçmenize fırsat sunan bir “konfigürasyon” içeriyor. İç mekan tasarımı ve genel yerleşimden tutun da yatın gövde rengine ve deniz oyuncaklarına kadar tüm seçenekler sunulurken, bu seçimler neticesinde ortalama bir fiyat ve teslimat tarihi de öğrenebiliyorsunuz. Kuzey İtalyalı tersanelerin espresso’ları nasıl da boğazlarında düğümleniyor, onu bile duyabiliyorsunuz. Fakat neden böyle bir alternatif olmasın? Elbette ki kendi tasarladığınız bir yatı 20 dakikada satın almanız mümkün değil, ama sürece dair şimdilerde lüks otomobil pazarında olağan bile sayılabilecek eğlenceli bir giriş sunuyor.
Fakat tabii Stefania daha geleneksel araçlarla hayata geldi. “Yat sahibi iki yıldan uzun süredir bir yat arayışı içerisinde. Farklı yatları ziyaret etti ve fuarlara katıldı” diyor Dynamiq tersanesinin kurucusu ve Monako’daki Dobroserdov Design’ın yöneticisi Sergei Dobroserdov. “Güverteye çıktığında (ex-Jetsetter), ana salona girer girmez ilk tepkisi şöyle oldu: ‘İşte şimdi aradığımı buldum. Bu yat tam beni yansıtıyor.’ Elbette sonrasında pek çok kişisel taleple bize geldi ama temelde Stefania, Spring’in daha büyük ve yenilenmiş bir versiyonu.”
Aslına bakarsanız, bu yat Dynamiq’in de sektöre girişi anlamına geliyor. Zira, 38,60 metre boyundaki yat, 2016 Monaco Yacht Show’da büyük bir törenle sektörün karşısına çıkarıldı. Peşisıra 2017’de 35 metrelik Jaaber (Yedi gövdenin ilki) suya indirildi. Son dönemde suya indirilen, aralarında Stefania’nın da olduğu üç yat Dynamiq’in Gran Turismo Transatlantic (GTT) tamamı aluminyum hızlı deplasman serisinin bir parçası. Dobroserdov’un tanımıyla “Daha ileriye ve daha hızlı gitmeyi tercih eden dışa dönük insanlar için” bir seriden söz ediyoruz. Tersanenin bir diğer serisi de iç mekan genişliğine odaklanan Global deplasman serisi. Dobroserdov, Stefania’nın sahibini şu sözlerle anlatıyor: “Çok sık iş seyahatine çıkan biri. Rezidanslarından biri Monako’ya yakın konumda ve bu nedenle herhangi bir sınırlama olmadan ailesiyle birlikte özgürce seyredebilmek istiyor. Yaz aylarında Akdeniz’in tadını çıkarırken soğuk ayları da Karayiplerde veya Asya’da geçiriyor.”
Yat sahibinin ilgimizi bu kadar cezbeden, Dynamiq’in firma içindeki stüdyosu oldu. “Genelde dört veya beş büyük tasarım şirketiyle çalışan ve pek çoğu birbirine benzeyen birçok rakip firmaya kıyasla bu, Dynamiq’e fark katıyor” diyor Dobroserdov. GTT’yi tanımlayan görünümü suya yakın olma hissini artıran düşük gövde profili. Dış mekan tasarımına gelinceyse “Bizim inancımıza göre ‘az sıkıcıdır’. Bütün bir tasarımı eşsiz ve keşfe değer kılacak detaylar üzerinde çalıştık. Cam parçalarının yer aldığı, transparan bayrak direğiyle tırabzanlar daha önce hiçbir yatta görmediğiniz türden.” Altın rengi gövdeye gelirsek… Yat sahibi tersanenin farklı renk tonları üzerinde çalışmasını isterken önceliği beyaz ve griye verdi. İnşa sürecinde yat sahibiyle yakın iletişimde olan Dobroserdov, “Beyaz çok daha direkt ve sıkıcı olarak değerlendirilirken, diğeri daha sportif ve sarsıcı durdu.” Nihayetinde Dupont’dan beyaz üstbina ile eşleştirilen metalik altın rengi yatın çizgilerine, daha da önemlisi iç mekanlarına uygun bulundu.
Yazının devamı Boat International Türkiye ağustos sayısında.
Keyifli okumalar!
Comments are closed