Çeyrek asırdır estetik olarak el değmemiş efsanevi Coral Ocean’ın, hassas bir refit’e ihtiyacı vardı. Bu refit’in ardından teknenin hayranlarının rahat bir nefes aldığınız söyleyebiliriz.
Bugüne kadar kendi kendini yöneten en büyük refit’lerden olduğuna inandığı işi üstlenen iş adamı ve bir dizi yat sahibi Ian Malouf, “Gerçekten pişman olduğum tek şey tekneden inmekti. Bundan gerçekten nefret ediyorum. Bu çılgınca” diyor. Böyle bir mirasa ve tarihi öneme sahip bir yatı alıp, orijinal Jon Bannenberg iç mekanını söküp yeni bir şey inşa etmek karakter, vizyon ve çok fazla cesaret ister. Coral Ocean, denize indirilen en büyük yatlardan biriydi ve hayatının ilk yirmi yılındaki gizliliğine rağmen (belki de bu nedenle) yatçılıkta yeni bir çağa damgasını vurdu. Özellikle Alman tersanesi Lürssen için çok önemli bir süperyat. Sonuç olarak Avustralyalı girişimci, onu 2019’da önemli bir refit’e sokmak amacıyla satın aldığında, kaçınılmaz olarak geleceği hakkında bazı soru işaretleri ortaya çıktı.
Malouf, onu satın almaya karar verdiğinde kendi kendine şaşırdı. Dijital charter platformu Ahoy Club’ın CEO’su o süreci şöyle anlatıyor: “Yapmayı düşündüğüm son şey, o yaşta bir tekne satın almaktı ve yaptığım şey Lürssen’e gerçekten bir övgüydü. Daha büyük başka bir tekneye bakıyorduk ve Lürssen’den biri, neyi sevdiğimi ve aradığımı duyunca, o sırada Monaco’nun hemen dışında demirlemiş olan Coral Ocean’a bakmamı önerdi. Biz de öyle yaptık. Yatın yardımcı teknesindeyken, kendi kendime ‘Vav, bu yatı satın alacağım’ diye düşündüm. İlk görüşte beğenmiştim. Sonra her şey çok hızlı gelişti.”
Tekneye eşi ve kızıyla yaptığı ziyaret, hissettiği güçlü duyguları pekiştirdi. 1994’te yat suya indiğinde neler başarıldığını fark etti. Örneğin orijinal düzeni, katlanır balkonları ve mükemmel bir wellness alanı ile birçok ilke sahipti ve o dönemde trendleri belirledi. Aynı zamanda beğenmesine karşın iç mekanda yeni potansiyeller de görüyordu. Malouf, gülümseyerek, “Geçmişi bende bazı iyi duygular uyandırdı. Uzun yıllar oldukça eğlenceli bir tekneydi ve bunda yanlış bir şey yok,” diyor.
Ekim 2019’da ailesiyle birlikte filosuna kattığı en son tekneyi daha yakından tanımak adına yatla Monaco’dan ayrıldı. Palma de Mallorca’daki İspanyol STP Tersanesi’nde karar kılmadan önce teknede bir hafta geçirdiler. Panelleri çıkardılar ve neler değiştirilmesi gerektiğine dair beyin fırtınası yaptılar. Ayrıca işin nerede yapılabileceğini keşfettiler. Yapım kaptanı ve aynı zamanda Malouf’un Avrupa yat filosunu da yöneten Will Kaye, “En başta projenin STP’de kendi kendine yönetilemeyecek kadar büyük olduğunu ve 6 milyon euroluk [5,2 milyon sterlin] bir proje yapamayacağımızı düşündük. Sonunda oraya gittik ve bunun yerine 35 milyon euroluk bir proje yaptık” diyor. Bu büyüklükteki bir yeniden inşa projesi, herhangi bir firma için önemli bir girişim olacaktı.
Malouf, Avustralya’ya döndüğünde, projeyi yönetmesi için bunu Kaptan Kaye’e emanet etti. Kaye o süreci anlatmaya devam ediyor: “Başlangıçtaki en büyük zorluk, bu büyüklükteki bir projeyi üstlenebilecek yeterli sayıda taşeron bulmaktı. 100’den fazla müteahhidimiz vardı ve küçükleri de dahil ettiğinizde yaklaşık 200 adet oluyordu. Hepsi gemide çalışıyordu. Tam hizmet veren bir tersane olsaydık, hepsi bizim işimiz için çalışırdı ve bu da bize son teslim tarihlerini uygulamak için daha fazla kontrol sağlardı. Bireysel yükleniciler için zamanlama belirlemek ve onları entegre etmek en büyük zorluktu.”
Malouf, H2 Yacht Design’ın desteğiyle, yatın hacmine yaklaşık 150 GT ekleyen üst güvertenin içinin boşaltılıp, yeniden inşa edilmesini öngören iddialı bir plan yaptı. Tekne sahibinin süiti, 180 derecelik panoramik manzaralar sunan yeni ve daha geniş pencerelerle tasarlandı; ayrıca içeriyi doğal ışıkla dolduran tavan camları da var. Dört geniş konuk kamarası, yeni tam genişliğe sahip VIP süitin olduğu alt güvertede bulunuyor.
Bu VIP süit, boyut ve konfor açısından tekne sahibinin kamarasıyla benzer özelliklerde. VIP kamaranın bitişiğinde ise sinema, kahve salonu ve ofis olarak kullanılabilen özel bir lounge alanı var. Malouf, “Bütün kamaralar gerçekten geniş, ama VIP kamara muhtemelen başka herhangi bir teknedeki ana kamaraların çoğuna rakip olabilecek ölçekte” diyor. Haberin devamını Boat International Türkiye dergisi / Dergilik uygulamasından okuyabilirsiniz. turkcell.com.tr
Comments are closed