Türk tersane Mazu Yachts’ın 24,50 metrelik yeni amiral gemisi, hızı, etkileyici tarzla birleştiriyor. Kevin Koenig, 21. yüzyılın motiflerini taşıyan tekneye hayran kaldı
Alacakaranlıkta, Avrupa ve Asya kıtalarını eşsiz bir şekilde bağlayan İstanbul Boğazı’nı hayal edin. Mavi su şeridi, antik metropolün ışıklarıyla parıldıyor. Uzaktan gelen taksi kornası ve Boğaz’ın kenarındaki kozmopolit kafelerden yükselen sohbet sesleri dışında tamamen sessizlik var. Ama sonra onu duyuyorsunuz; derinden bir kükreme yaklaşıyor ve sesi daha da yükseliyor. Bu sırada bulanıklığın ortasından gri bir mermi gibi onu görmeye başlıyorsunuz. Bu Mazu Yachts 82 ve onu daha çok uzaktan bile tanımamanız neredeyse imkansız.
Türk tersane Mazu Yachts’ın yeni amiral gemisi hızlı bir tekne. 24,50 metre uzunlukla birlikte 900 beygir gücündeki üçlü Volvo Penta IPS1350 motorları sayesinde 40 knot hıza ulaşabiliyor ve rahatça 32 knot seyir hızına çıkabiliyor. Bu hızlara ulaşmasını hafif olmasını sağlayan çok güçlü epoksi karbon kompozit sandviç yapısına da borçlu. Yatın çok uzaklardan dahi öne çıkmasının bir başka sebebiyse, dikkat çekici modern ve geometrik profili. Teknenin etkileyici görünümü, 82’yi daha akıcı hale getiren tavan kısmında kullanılan bolca camla, daha ileriye taşınmış.
Tersane, görüş açısını artırmak ve temiz bir estetik elde etmek adına mümkün olan her yerde tek cam kullanmak için büyük çaba sarf etti. Bulunduğu sınıf yönetmeliklerinin gereksinimlerine uygun olarak, seyir halindeyken yapısal bütünlüğü sağlamak için bu bölmeler ekstra kalın olarak yapıldı. Örneğin dokuz metrekarelik ön cam, temperli ve lamine camdan yapıldı ve 22 milimetreden daha fazla kalınlığa sahip. Mazu Yachts’ın sahibi ve baş tasarımcı Halit Yukay, tersanenin amiral gemisinin hatlarının şirket içerisinde çizildiğini ve kendi kardeş teknelerden ilham alındığını ifade ediyor: “Bu tamamen markayla ilgili. En küçük modelimiz [11,90 metrelik Mazu Yachts] bile aynı hatlara sahip. Belirli tasarım özelliklerinin kombinasyonunu kullanıyoruz ve ortaya açık bir şekilde bir Mazu çıkıyor.”
Beş Mazu modeli, sofistike bir lükse sahip olsa da aynı zamanda belirli bir minimalizmi de içeriyor. 82’nin dış tasarımına gösterilen dikkat sadece gösteri amaçlı değil; aynı zamanda hareketi için de geçerli ve bu teknenin altına kadar uzanıyor. Halit Yukay, gövdenin mühendisliğinin özel olarak “pod drive” tahrik sistemi için yapıldığını söylüyor. Bu sayede kolay hızlanıyor, suya mükemmel bir elverişliliği var ve ekonomik bir yakıt tüketimine sahip. Mazu Yachts 82’nin iyi dengelenmiş gövdesi sayesinde tekne ‘trim tab’ flap sistemi gerektirmeden optimal performansı sağlıyor; böylece aşırı sürtünme azaltılarak yakıt tüketimi daha da azaltılıyor.
Halit Yukay, “Tekne çok çabuk hızlanıyor” diye anlatıyor. “Daha küçük motorlar kullanarak daha az yakıt harcıyoruz ama yine de iyi bir hıza ulaşabiliyoruz.”
Üreticinin açıklamasına göre yat 32 knot’ta, saat başına 330 litre yakıt harcayarak 400 deniz mili menzile ulaşabiliyor. 82’nin iç tasarımına da ekstra ilgi gösterildi. Ayrıca her tekne sahibinin kişiselleştirme isteklerine yanıt verebilecek şekilde tasarlandı. Halit Yukay, “Mazu ürün gamı yarı özeldir ve yerleşimi, teknenin teknik özelliklerini, hızı ve menzili değiştirebilirsiniz” diyor.
Halit Yukay, Mazu’nun rakiplerinin müşterilerine sadece “İç mekanın rengini değiştirmelerine veya belki bir ya da iki yatak odası yapmalarına” izin verdiklerini söylüyor. “Ama biz müşteri isterse tekneyi kişiselleştirebiliyoruz. Tekneyi gündüz teknesi, bir takip teknesi veya ne isterlerse yapabiliriz.”
İsmi Barbar olan ilk Mazu Yachts 82’nin kişiselleştirme dokunuşlarından biri, açık dinlenme alanından yüzme platformuna (bir dönüşen platform ile) giden kademeli bir arka güverte olmuş. Geniş basamaklar, yerleşik mobilya görevi görerek konukların suya yakın oturmasına veya uzanmasına olanak tanıyor.
Yazının devamı Boat International Türkiye mayıs sayısında.
Keyifli okumalar!
https://dergilik.com.tr/magazine/boat-international-17-0/61496
Comments are closed