Yat dünyasındaki her yeni gelişme, hem sektörde hem tekneseverlerde merak ve heyecan uyandırır. Hele ki söz konusu yerli bir üreticiyse bizim açımızdan heyecanın dozu iyice artar. Fabbro Yachts da onlardan biri. Yeni modeli F45 ile hemen samimi oluyor ve denize açılıyoruz.
Yazı Begüm Nalbantlı
İstanbul’da güneşli bir gün. Az sonra Fabbro Yachts’ın yeni modeli F45 ile seyre çıkacağız. Öncelikle İtalyanca isim kimseyi yanıltmasın. Zira firma Türkçede işinin ehli anlamına gelen bu kelimeyi özellikle seçmiş. Kurucuları da iki kardeş olunca sonundaki ‘bro’, cuk diye oturmuş. Alper ve Doğaner Kundak kardeşler henüz çok genç. Ancak bir o kadar coşkulu ve iddialılar. 2022 yılında kurdukları Fabbro Yachts’ın, F45’i son derece titiz mühendislik ve tasarım çalışmaları sonucunda ortaya çıkardığını ifade ediyorlar. Yarattıkları tekneyi bizlere anlatırken heyecanlarını paylaşmamak imkansız.
Firma genç olsa da kurucu ortak Doğaner Kundak, 2014 yılından beri yat sektöründe farklı şirketlerde faaliyet gösterdiklerini belirtiyor. “Daha önce dünya çapında ödüllü projeler almış, sektörde de bilinen birçok firmada çalıştık ve 10’dan fazla süperyat üretiminde proje mühendisi olarak deneyim kazandık. Fabbro’da güzel oldukları kadar benzersiz olan, türünün tek örneği yat tasarımları yaratma konusunda uzmanlığımızı göstermeyi hedefliyoruz. Şirketimizin ismi de bizim için büyük ilham kaynağı.”
13,50 metre lüks tender üretimi olan F45’in tüm üretim süreçleri Tuzla Ada Tersanesi’ndeki şirket çatısı altında yürütülmüş. Doğaner Kundak, “Seri üretimde F45 modelinin yanı sıra 34 (F111) metre çelik motoryat ve F65 model üretimine devam edeceklerini söylüyor. “Halihazırda üretim süreci devam eden F45 teknelerimizden ilkini ağustos ayında suyla buluşturduk. Gelecek hedeflerimiz arasında, yat üretimi sektöründe Türkiye’de lider, dünyada bilinen markalar arasında yer almak için kalitemizi koruyarak büyümek var. Öncelikli hedef pazarlarımız arasında Amerika, Körfez bölgeleri, Uzak Doğu yer alıyor.”
Zira yenilikçi tasarımlar ve son teknolojilerle donatılmış yatlar üretmenin yanı sıra global pazarda rekabet edebilirliklerini artırmak da öncelikleri arasında. Planlarından biri de ekip sayısını artırmak. “Şu anda 30-40 kişilik çekirdek ekibimiz var. Her biri uzman tasarımcı ve ustalardan oluşuyor. Teknenin gövdesinden iç tasarımdaki detaylara kadar yorulmadan çalışıyorlar. Ekip sayımızı orta vadede 60’a çıkarmayı planlıyoruz.”
Teknedeki seyir sırasında içeride tur atmayı ihmal etmiyoruz elbette. Alt güvertede iki kamara var. Baş tarafta çift kişilik büyük boy yataklı master kamara yer alırken vasattaysa iki yataklı misafir kamarası bulunuyor. Alper Kundak, iç tasarımın tamamen kullanıcıya ev deneyimi yaşatmak için tasarlandığını anlatıyor. “Başta iç alanlarda tekne sahibi ve kullanıcıları için iki metreye varan tavan yüksekliği sağladık. Bölünmüş kamaraları sayesinde tekne sahibi ve misafirlerine izole alanlar yarattık. Kişiselleştirilebilir misafir kamarasıysa ister çift yataklı yatak odası, ister oturma alanı olarak değiştirebiliyor.”
F45, geniş saklama, dolap ve depo alanları, geniş tuvalet ve banyosuyla kullanıcıya olduğundan daha büyük bir tekne hissi vermek üzere tasarlanmış. Tekneye çıktığınızda sizi hareketli bir platform karşılıyor. “Bu hareketli platform üzerine küçük oyuncaklarınızı veya botunuzu koyabilirsiniz.” Diyor Kundak. Hemen üzerinde yer alan denize iniş merdiveni sayesinde denizden tekneye ulaşım çok kolay. F45 walkaround olarak tasarlanmış yani teknenin en uç noktasına bile hem manevralarda hem de günlük kullanımda en kolay şekilde ulaşıyor ve kimseyle karşılaşmıyorsunuz.
Kıç tarafta geniş yüzme platformu dikkat çekerken, baş tarafta sosyalleşme ya da güneşlenme alanı olarak kullanılabilecek masalı bir bölüm mevcut. Orta kısımdaysa oturma grupları, yemek masasıyla buzdolabı, buz yapıcı lavabo, ocak ve saklama alanları yer alıyor. Ayrıca biraz ilerideki çift kişilik dümen mahali, hardtop ile bizi güneşten koruyor.
Kundak, F45’in denizciliği bilmeyen, ilk kez tekne sahibi olacak kişiler için ideal, aynı zamanda çok büyük yatların ulaşım teknesi olarak da kullanılmaya uygun olduğunu vurguluyor. “F45’in kapalı versiyonuna da yoğun talep var. Hatta o versiyonun tasarımını tamamladık. 55 feet’ten sonra da 65 feet’e çıkarmak istiyoruz. Ana yüklenici gemimizi F45’in üzerinden kurgulamayı planlıyoruz.”
F45 hız tutkunları için de ideal. Güçlü makine seçenekleriyle yüksek sürate çıkmanızı mümkün kılıyor. Kundak kardeşler her Fabbro modelinin bir yattan daha fazlası olduğuna inandıklarını söylüyorlar. “Her bir modelimiz, denizin zamansız zarafetini ve güzelliğini bünyesinde barındıran bir sanat eseri. Bu nedenle, müşterilerimizin en yüksek beklentilerini bile aşan yatlar yaratmaya çabalıyoruz. İlk konsept tasarımından son rötuşlara kadar her ayrıntıya büyük özen gösteriyoruz. Denizin sınırsız güzelliğini somutlaştıran yat tasarımları yaratmak için en iyi işçilik ve en son teknolojiyi bir araya getiriyoruz. Bu anlamda en son projemiz olan F45 modeli hem tasarım hem de teknik açıdan en üst düzey işimiz oldu, zarafet ve gücün buluştuğu bir tekne diyebiliriz.” fabbroyachts.com
Comments are closed