2015 yılından beri dünyanın en iyi yatlarının belirlendiği Boat International tarafından gerçekleştirilen Dünya Süperyat Ödülleri 12 Mayısta Floransa’da gerçekleşti. Finalistler arasında yerli tersaneler Tansu Yachts, Sarp Yachts ve Bilgin Yachts da bulunurken, gecede Antalya’lı Sarp Yacht tarafından üretilen La Passion 500GT 43 metre ve üstü deplasman motoryat kategorisinde birincilik elde etti.
Gemi mühendisliği ve dış tasarımı Tanju Kalaycıoğlu ve Taka Yachts’a ait olan, Adam Lay Studio tarafından iç tasarımı yapılan yat 46 metre uzunluğunda, 9 metre genişliğinde. En yüksek 14 knot’a kadar çıkabiliyor ve 12 misafir, 10 mürettebata ev sahipliği yapabiliyor. Çelik gövde ve tik güverteye sahip olan La Passion’un üst binası kompozitten oluşuyor.
Gecede en iyi 20 süperyat belirlendi
Dokuz motoryat klasmanının kazananı motoryatın yarıştığı yılın motoryatı ödülünün kazananı Dilbar adlı yat, hem kompleks ve sınırları zorlayan tasarımıyla hem de şimdiye kadar üretilmiş en ağır grostona sahip yat olarak en iyilerin en iyisi seçildi. Bir alt klasman olan 3.000 groston ve üzeri deplasman motorlu yatlar arasında da birinci gelen Dilbar’ın bir başka dikkat çeken özelliği ise bir yatta bulunan en büyük -180 metre küplük- havuza sahip olması.
Yılın yelkenlisi ödülünü alan yat ise Sybaris oldu. Birbirinden tamamen farklı iki yat arasında gerçekleşen rekabette sınırları zorlayan hava koşullarında dahi uzun yolculukları konfor içinde gerçekleştirmek için tasarlanan ultra-büyük Sybaris ve hem elegant hem de tam bir yarışçı olan süper hızlı yelkenli My Song neredeyse başa baş gidiyordu ama Sybaris hem bir çok yelkenlinin mekanik destek alması gerektiği noktalarda bile destek almadan seyir alma kabiliyeti hem de akıllıca optimize edilmiş iç alan hacmiyle birinciliği elde etti.
Gezgin’in Ödülü klasmanının kazananı ise Glaze oldu. Bir birinden eşsiz üç seçeneğin arasından karar vermek her ne kadar jüriyi zorlasa da 49 metrelik Glaze tarafından gerçekleştirilen Wyndham ve Broome arasında yer alan Kuzey Batı Avustralya’nın neredeyse hiç charter edilmemiş veya el değmemiş noktalarının adeta bir macera paketi sunduğu güzergah seçildi. Rota üzerinde timsahlar, şelaleler, II. Dünya Savaşı sırasında batan bir DC3 savaş uçağı ve saymakla bitmeyen bir çok eşsiz deneyim deniz severleri bekliyor.
Refit Yatlar Ödülü’nün sahibi sekiz farklı yat arasından sıyrılan Aquila oldu. Bu kategoride jürinin dikkat ettiği nokta her sezon sonunda gerçekleşen “elden geçirmeler/bakım” dışında, gerçekten bir gelişim gösterenler ve/veya vizyonunu değiştirenleri bulmaktı. Daha önce Cakewalk adını taşıyan 85 metrelik yat rakiplerinin arasından kendini belli etmekte hiç zorlanmadı. Beş yıl beklemek yerine İngiltere’de 12 ay gibi bir sürede Pendennis Shipyard tarafından gerçekleştirilen refit ile bütün çehresi değişen yat Aquila adını aldı ve sahiplerinin zevklerine göre yeniden tasarlandı.
Rebuilt klasmanının kazananı olan Legend hikayesiyle diğer rebuilt teknelerden farkını gösteriyor. Legend’ın sahibi dünyayı gezebileceği Lloyds A1 Ice Class ve Polar klasmanına uyan bir yat istiyordu ve 34 yaşında ki tekne her ne kadar daha önce yeniden inşa edilmiş olsada ICON Yachts tarafından bir kez daha tersaneye girdi ve yata bir çok yeniliğin yanında birde dünya standartlarına uyan bir helipad eklendi.
Kendi klasmanlarında birincilik kazanan diğer yatlar:
30 – 39.9 metre yelkenli yat: My Song
40 metre ve üzeri yelkenli yat: Sybaris
30 – 33.9 metre yarı deplasman ya da planing motoryat: Botti
34 – 39.9 metre yarı deplasman ya da planing motoryat: Gipsy
40 – 49.9 metre yarı deplasman ya da planing motoryat: Amore Mio
50 metre ve üzeri yarı deplasman ya da planing motoryat: Galactica Super Nova
30 – 42.9 metre 500 GT altı deplasman motoryat: X
43 metre ve üzeri 500 GT altı deplasman motoryat: La Passion
500 – 1.499 GT arası deplasman motoryat: Joy
1.500 – 2.999 GT arası deplasman motoryat: Cloudbreak
Kalite ve değerde jüri özel ödülü: Narvalo
Jürinin başarı özel ödülü: Chasseur
Jürinin özel öne çıkan video ödülü: Latitude
Miras ödülü: Alex Dreyfoos
Comments are closed