Dünya Süperyat Ödülleri, endüstride akran denetimi olan tek ödül. 22 jürinin ikisi hariç hepsi mevcut süperyat ya da eski süperyat kullanıcısı. Hepsi değerlendirme sürecine yüzlerce yıllık bilgi birikimini taşıyor. Aday gösterilen yatları kişisel olarak denetlemek adına çok fazla zaman harcayan, bilgili ve kendini işine adamış bir grup. Daha da önemlisi hepsi tamamen bağımsız.
BOAT International Media’nın bu sürece oylamayla ya da herhangi bir yolla etkisi yok. Sadece bu yöntemle ödüllerin güvenilirliği garanti altına alınıyor. İşte Dünya Süperyat Ödülleri’ni, süperyat endüstrisinde diğer ödül törenlerinden ayıran da bu. Bu sayede imrenilen Neptün heykellerinden birini kazanmak, özel bir başarı olarak görülüyor.
KAZANAN
YILIN YELKENLİ TEKNESİ
CANOVA
Uzunluk: 43,30 m Üretici: Baltic Yachts Gemi mimarisi: Farr Yacht Design
Dış tasarım: Lucio Micheletti İç tasarım: Lucio Micheletti
Bu yılki Dünya Süper Yat Ödülleri’nde sadece bir yelkenli yat sınıfı olmasıyla jüri üyelerinin cevaplaması gereken tek soru, sınıf birincisi 43,3 metrelik Baltic Canova’nın sadece gerçekten sıra dışı teknelere verilen Yılın Yelkenli Yat unvanına layık olup olmadığı oldu. İlk başta gösterilen ilgi jüri üyelerinin kararıyla doğrulandı ve büyük ödül bu tekneye verildi. Yatta yer alan çığır açan DSS (Dinamik Denge Sistemi) ve çevreci teknolojilerin detayları, sınıfında kazanan bölümünde verildi. Ama jüri üyelerinin heyecanı bundan çok daha fazlasını taşıyordu. Milano merkezli Lucio Micheletti’nin imzasını taşıyan iç tasarımın sakin pratikliği ve mürettebatı arkada, yatın yelken ve mekanik yönlerinin merkez üssünde mükemmel bir yere yerleştiren genel düzeni de hayranlık uyandırdı.
KAZANAN
YILIN MOTORYATI
PI
Uzunluk: 77,30 m Üretici: Feadship
Gemi mimarisi: Feadship De Voogt Naval Architects Dış tasarım: Jarkko Jämsén
İç tasarım: Sinot Exclusive Yacht Design
Motoryat sınıflarının 10 galibi, çok arzu edilen Yılın Motoryatı unvanı için de yarışıyor. Jüri, bu ödüle karar verirken bu kadar çeşitli yatı karşılaştırmanın ne kadar zor olduğunu kabul ediyor. Ancak sonuç olarak “en iyinin en iyisini” aramak adına bu teknenin her açıdan son derece sıra dışı olması gerektiğinin de farkındalar.
Anlaşılabilir bir şekilde daha büyük, tamamen özel bir yat, genel olarak üretici ve tasarımcısının sahip olduğu daha büyük bütçeyle birlikte bu ödülün sahibi olur. Yine genel olarak bu Neptün’ün sahibi, en büyük yat olur. Fakat bu ödüller birçok aday için “sıra dışı olmanın” standart olarak kabul edilebileceği ve jüri üyelerinin kazananı hemen belirleyemediği harika bir yıl oldu.
Tartışmaların ardından jüri üyeleri üç yat üzerine yoğunlaştı fakat gizli oylamanın sonucu duyurulduğunda, Feadship’in Royal Van Lent tersanesi tarafından yapılan, dış tasarımı Jarkko Jämsén’e ve iç tasarımı Sinot Exclusive Yacht Design’a ait Pi’nin bu unvanı önemli bir farkla almış olduğu görüldü.
KAZANAN
500 GT ALTINDA YARI DEPLASMAN
VEYA PLANING MOTORYATLAR
30 METREDEN-34,90 METREYE
IV DREAMS
Uzunluk: 32,8 m Üretici: Custom Line – Ferretti Group
Gemi mimarisi: Custom Line – Ferretti Group
Dış tasarım: Francesco Paszkowski Design
İç tasarım: Francesco Paszkowski Design/Margherita Casprini
Ödüllerde bu sınıf, jüri üyelerine eşit büyüklükte ve takdir edilecek kalitede bir dizi etkileyici yat sundu. Etkileyici dış tasarım, güverte düzeni ve iç mekan tasarımı, teknik yenilikler ve üretim kalitesi konusunda en kapsamlı kombinasyonu bir araya getirmek ve çok yönlü bir tekne yapmak asla kolay bir iş değildir. Kapsamlı müzakerelerin ardından gizli oylama, kazananın IV Dreams olduğunu ortaya çıkardı.
Ferretti Group’un bir üyesi olan Custom Line’ın yeni serisinin ilki olan tekne, jüriyi akıcı hatların, güneşlenme ve ön güvertedeki büyük alanlarla uyum içerisinde buluşturduğu modern dış tasarımıyla etkilemeyi başardı. Aynı zamanda geniş ve iyi aydınlatılmış iç mekana da dikkat çektiler.
Üç geniş, kayan kapıyla beraber dış mekanla bağlantısı olan salon ve ana süitten balkon çıkışı bulunan iç mekan düzeni beğeni topladı. Aynı zamanda içerisinde banyosu olan dört kamara da (ikisi çift ve ikizi ikiz Pullman yatak ile donatılmış), misafirler için yüksek kalitede konaklama imkanı sunuyor.
Yazının devamı Boat International Türkiye şubat sayısında.
Keyifli okumalar!
https://dergilik.com.tr/magazine/boat-international-16-0/58537
Comments are closed