Proteksan İstanbul’un 1983 yılında inşa ettiği 44,50 metrelik muhteşem güzellikteki motoryat Costa Magna, refit için KRM Yacht Refit’i tercih etti.
“Teknenin zengin tarihinin ötesinde, KRM’de kalbimizi gerçekten ısıtan şey, değerli bir müşterinin geri dönüşü. On yıl önce, önceki yatını yeniledik ve şimdi onu değiştirmek isteyince, bir kez daha bizi seçti. Bu jest, KRM ailesi için dünyalara bedel, mükemmellik ve özveriye olan bağlılığımızın bir kanıtı. O, dönemin en büyük ve en dikkat çekici gemilerinden biri olarak durdu, küresel ölçekte denizcilik başarısının parlayan zirvesi oldu. 40 yıl önce saygın Türk tersanesi Proteksan (Turkuaz) tarafından imal ediliyordu. Bu nedenle, kendisine memleket kıyılarına yürekten hoş geldiniz demekten büyük bir onur duyuyoruz.” KRM Yacht şirketi kurucusu Kerem Başer Costa Magna’nın refit sürecini bu sözlerle anlatıyor.
Costa Magna’nın kaptanıysa KRM Yacht Refit ile ilk deneyimini 2013 kışında, 10 yılı aşkın süredir kaptanlığını yaptığı Couach 28 Open ile yaşadığını belirtiyor. “Yat, o kış önemli bir onarım operasyonu geçirdi. Sahibi ve ben, KRM Yacht Refit tarafından sağlanan istisnai hizmetlerden son derece memnun kaldık ve uzmanlık düzeylerini ve güvenilirliklerini gerçekten dikkate değer bulduk.”
Yenileme sırasında, özellikle bazı temel faktörlerden etkilenmişler. İlki bütçeye bağlı kalma. KRM Yacht Refit, yüzde üç gibi şaşırtıcı bir kesinlikle başlangıç bütçesine sadık kalarak, mükemmelliğe olan bağlılığını göstermiş. Ardından işi zamanında yürütme. “20 haftalık operasyonu, öngörülen süreden yalnızca iki hafta içinde tamamladılar” diyen kaptan son teslim tarihlerini karşılama konusundaki kararlılıklarını olağanüstü bulmuş.
Tüm yenileme süreci boyunca, çeşitli şirket içi atölyelerinden, ekip liderleri tarafından müşteriye sürekli ve ayrıntılı verilen brifingler, yapılan iyi bilgilendirme, kullanılan malzemelerin kalitesi ve ekiplerinin sergilediği işçilik de beklentileri aşınca, bu istisnai deneyime dayanarak, KRM Yacht Refit’e bir başka önemli proje daha emanet etmekten mutluluk duymuşlar. Bu projeyse, 1983 yılında Proteksan İstanbul tarafından inşa edilen 44,50 metrelik muhteşem güzellikteki motoryat Costa Magna’nın (eski adıyla Belesbat Queen) tam refiti. Dünya çapında 40 yıllık inanılmaz bir yolculuğa çıkan yat, şimdi büyüleyici bir yenileme için yeniden İstanbul’da.
“Köklerine geri dönmesine ve her zamankinden daha parlak şekilde parlamasına tanık olmaktan daha fazla heyecan duyamazdık” diyen kaptan, KRM Yacht Refit’e olan güvenlerinin sarsılmaz olduğunu da vurguluyor. “Bir kez daha benzersiz sonuçlar vereceklerinden hiç şüphemiz yok. Motoryat Costa Magna’nın eski görkemine geri döndüğünü görmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz ve KRM Yacht ekibinin bu vizyona ulaşmak için uzmanlığına ve özverisine yürekten güveniyoruz.” krmyacht.com
Yapılan işler
*Ana motorların ve jeneratörlerin değiştirilmesi.
*Yalıtım dahil makine dairesinin modernizasyonu.
*Tüm elektrik altyapısının değiştirilmesi.
*Tüm borulama altyapısının değiştirilmesi. (Tatlı, gri ve siyah su sistemleri)
*Tüm pompa ve valflerin bakımı.
*Yeni otomasyon sisteminin kurulması.
*Tüm seyir ekipmanı sisteminin modernizasyonu.
*Tüm iç alanların yeniden tasarlanması ve modernize edilmesi.
*Tüm mürettebat alanlarının yeniden tasarlanması ve yeniden inşası.
*Tüm tik kaplamanın değiştirilmesi. (240 m2)
*Mevcut tüm boyama sisteminin çelik ve alüminyuma kadar soyulması, kalınlık ölçümünden sonra değiştirilmesi gereken çelik ve alüminyum parçaların değiştirilmesi.
*Doldurma, kaplama, püskürtme dahil olmak üzere yeni boyama sisteminin uygulanması.
*Dış alanların yeniden tasarlanması ve yeniden inşası. (Üst güverte, Kıç ve Flybridge)
*Çapa ve ırgatların bakımı.
*Mevcut ileri vincin modifikasyonu ve kapasitesinin arttırılması.
*Dümen ve tahrik sisteminin bakımı.
Comments are closed