İspanyol üretici Seat’ın hızlı çocuğu Cupra, 2018 yılı itibarıyla kendi ayakları üstünde durmayı geçip, koşmaya doğru ilk adımlarını atmıştı. Biz de markanın yakın gelecekteki elektrikli yeniliklerini, güncel modellerini keşfetmek üzere önce Casa Seat’a ardından da Terramar’a gittik. Yazı Volkan Demirkuşak
Öncelikle yazıya Seat’ın artık çok daha ekonomik, sakin bir marka olarak kalacağını söyleyerek başlayayım. Bunu markanın Başkan Yardımcısı Dr. Werner Tietz ile olan röportajımızda da hissettik, hayır marka ölmüyor ama Cupra’ya çizilen Volkswagen ve Audi arasındaki yeni rolde Seat en fazla eski bir dost olarak kalacak gibi. Pandemi, kriz derken yıllık 200.000 adetlik satışlarla devam eden Cupra’da hedef yıllık 500.000 adet. Markanın cirosunu 400 Milyon Euro bandından 2 milyar Euro bandına getiren bir hikaye Cupra. Global pazarlara açılmayı planlayan Cupra’nı sloganı durdurulamaz. 2025 yılına kadar İspanya’daki 10 milyar Euro’luk elektriklikli otomobil yatırımlarının da tam karşılığı Cupra, öyle önemliydi ki Barselona bölge başkanı, Barselona kulüp başlanı Laporta gibi önemli isimler de bizimle birlikteydi. 1923 yılında kurulan Terramar Pisti’ndeki Oval pistte akşam yapılan gösteri, tamamen lansman için tasarlanmış koca bir cam alan işin görsel kısmı. Detaylara geçecek olursak, 2025’e kadar marka logosuyla yollara çıkacak olan, Tavascan, Terramar ve UrbanRebel modelleriyle işler kızışacak.
Formentor’un yakalamış olduğu başarının üstüne konumlandırılan ve Audi izleri taşıyan modellerden Terramar, Audi’nin Macaristan fabrikasında üretilecek. Markanın ilk kurulduğu yer olan Terramar’dan adını alan otomobil yine markanın ilk elektrikli SUV’u olacak. Tam elektriklinin haricinde Plug-In hibrit versiyon da 100 km’ye kadar elektrikli yol katedebilecek, uzunluğuysa Formentor’dan biraz daha fazla yaklaşık 4.5 metre. 2019’daki konsepte sadık kalınarak tasarlanan Tavascan lansmanda gösterilen ikinci modeldi. 2024’te piyasaya sunulması beklenen Tavascan da Extreme E Concept’ten de izler var. Markanın model şovunun son hanesinde şehirli otomobil felsefesiyle yola çıkan ve VW MEB Small platformudan yükselen UrbanRebel var. 4.03 metrelik uzunluğuyla tam bir şehirli olan UrbanRebel, iç mekanıyla da çok çarpıcı. Bolca geri dönüştürülmüş materyalin kullanıldığı modelde 226 HP’lik elektrikli motor 6.9 saniyelik bir 0-100 km/s hızlanma sağlayacak. Cupra’nın yeni modelleriyle birlikte çizdiği yolda yanına aldığı isimler de genç, Ballon dOr ve Fifa En İyi Futbolcu ödülünü alan Alexis Putellas da bizimleydi.
Seat ile Cupra’yı ayıran farklara tekrar dokunacak olursak, marka müşteri arasındaki yaş farkı 10’u çoktan aşmış. Lansmanın üçüncü günü bizler için de eğlence günüydü, şu ana kadar kullandığım en hızlı Cupra olan Formentor VZ5 ile pistin tozunu aldık. 2.5 litrelik 5 silindirlik tanıdık motor, 4.2 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasının yanında müthiş bir yol tutuş da sunuyor. 375 mm’lik Dev kaliperler onu durdurmakla görevliyken, ,4 tekerlekten çekişli aktarma ve sıkı direksiyon iyi bir sürüşün garantisi. Çok fazla tur atma şansı bulmasak da 3 tur ağzımda güzel bir tat bıraktı. Bir dip not da Katalunya’nın merkezi Barselona’daki Casa Seat’a, markanın tasarım, sanat, hobi ve çalışma ofisi konumunda ayrıca tüm yenilikler de orada sergileniyor, şehri gezme fırsatınız olursa bir kahve içmeye oturun derim.
Comments are closed