İtalya’nın en büyük ve en ünlü tekne üreticilerinin başında gelen Azimut, marka imajı açısından oldukça yüksek bir konumda. Daha yakından tecrübe etmek için Azimut 53 ve 68 Fly ile seyre çıkıyoruz
Azimut özellikle Türkiye’de ciddi bilinirliği olan bir marka. Markalaşma konusunda her zaman belirttiğim gibi, tutarlılık, dayanıklılık, iyi marka bilinirliği oluşturma, kaliteli ve iyi hizmet gibi pek çok nokta var. Artık bunlara bir de satış sonrası eklendi ki pek çok sektörde ürünü satmaktan daha çok önem veriliyor. Düşünün elinizde ürününüze milyonlarca Euro para ödeyebilecek müşteri listeniz var ama elinizdeki ürün sizi mahcup etmekte kararlı. Dolayısıyla markalar itibar oluşturmada satış kadar satış sonrasına da önem veriyorlar. Böyle bir girizgah yaptıktan sonra tekrar konumuzun özüne, teknelere dönüyoruz. Bu hafta size Azimut’un iki modelinden bahsedeceğim ki ikisinin de seyrine çıkma şansım oldu. Karina Marine bünyesinde bulunan Azimut Türkiye davetiyle önce model gamının en küçük flybridgle teknesi 53’ün havuzluğuna geliyorum. Yüzme platformundan tekneye çıkmak kolay, havuzluk yeterli, iç mekanda kullanılan malzemeler ve kalitesi insanı mutlu eden cinsten ki bence burada bir detay daha var, cam yüzeylerin büyüklüğü. Teknelerde hep bahsettiğim, iç mekana gelir gelmez denizle bütünleşme hissi.
Yüksek tekneler insanları daha mutlu ediyor ki53 Fly bu konuda oldukça başarılı. Volvo IPS 725 HP’lik çift makineyle seyre başlıyoruz. İtalyan tasarımcı Alberto Mancini dokunuşları gövdede kendini hissettiriyor. Esasında 53 rahatlıkla kendi kendinize kullanabileceğiniz bir tekne. Yani denizcilikten anlayan eşiniz, arkadaşınız ya da tek gemici işinizi fazlasıyla görecektir. 53 feet bir tekneden beklenen boyutlar, iç mekanda ergonomi, bolca saklama alanı, yeterli bir mutfak alan, flybridge’deki oturma alanları teknenin konforuna katkı sağlıyor. Bunun yanı sıra üç kamaralı yapısı ve konforlu master ve VIP kamaralarıyla da hem tekne sahibine hem de konuklara keyifli bir tatil vadediyor. Dümene geçtiğimde ilk hissettiğim başarılı manevra kabiliyeti oldu. Sessiz ve verimli motorlar özellikle 15- 20 knot seyir hızlarında tekneyi en verimli halde seyrettiriyor. Tabii flybridge’den kullanmak da ayrı bir keyif. Başlangıç fiyatının 1.1 milyon Euro civarında olduğunu ve opsiyonlarla 1.5 milyon Euro’lara ilerlendiğini de not edelim.
Azimut 68 Fly
Bir günde iki yıldız tekneyle seyre çıkmak her zaman kısmet olmaz derler. 53 ile başladığımız seyre yaklaşık 21 metreyi bulan boyutlarıyla 68 Fly’da devam ediyoruz. Öncelikle ikisini karşılaştırmak ciddi haksızlık. Aralarındaki dört metreyi aşkın boyut farkı iç mekanda bir başka hissettiriyor. 68 Fly’ın iç mekanında ilk göze çarpan genişlik. Yaklaşık 5,25 metrelik genişlik, bir Mercedes-Benz S Serisi uzunluğu olarak da değerlendirilebilir. Dolayısıyla dev bir havuzluk, elektrikli suya inip çıkabilen yüzme platformu, yine elektrikli pasarella gibi donanımlarla ben konfor odaklıyım diyor.
Altı kişinin keyifle oturabildiği havuzluk kısmından teknenin içine doğru süzüldüğümüzde, iskele tarafa konumlandırılma opsiyonu bulunan mutfak ya da kapalı mutfak alternatifleri olduğunu da öğrenmiş oluyoruz. Benim tercihim kapalı mutfak. Hem iskele hem de sancak tarafta bir evin oturma odasını rahatlıkla dolduracak mobilyalarla keyif yaparken, yine Mancini imzalı dev cam yüzeylerden denizin yansımalarını elektrikli açılan televizyonunuzda hissetmek de ayrı bir keyif olsa gerek. Yansıma çoksa camları örtebilirsiniz, ama bunu kim ister.
Havuzluktan dümen mahaline doğru ilerlerken yine iskele tarafında altı kişinin rahatlıkla iç mekanda yemek yiyebileceği açılır kapanır bir masa var. 1000 HP’lik çift IPS Volvo makineyle maksimum 32 knot seyir hızına çıkabilen 68’de dümendeyken 27 gördüm. Hızlanma ve tork konusunda kendini hissettiriyor. Aynı anda tüketimdeki azalışı gösteren multimedya ekranı içimi biraz cız ettirdi doğrusu. Dümen mahalinin hemen yanında açılır bir kapıyla dışarı çıkmak kolay, baş kısımda güneşlenme alanları, katlanır koltuklar, altı kişiye rahatlıkla konfor sunulabilecek bir alan var. Bolca saklama alanı, tik kaplı malzemeler hoş gözüküyor.
Yukarı Flybridge’e çıktığımda, yine büyük bir oturma alanı, katlanır tavan, dümen mahali, fırın ve evyeden oluşan bir kombinasyon karşılıyor beni. Fiyatı yaklaşık 2.2 milyon Euro bandında olan bir tekneden beklediğim konfor bu. Karbon kullanımın arttığı gövde hem daha rijit, hem daha hafif. İç mekandaki multimedya donanımlarının artmış olması telefon ve günümüz dünyasına uyumlu. Dört kamaradan master, gerçekten çok özel. VIP ve asimetrik çift ranzalı kamaralarda konforu artıran ve tatili sevdiklerinizle mutlu geçirmenizi sağlayacak detaylardan. Kısacası Azimut büyüğü ve küçüğüyle, rüyaları süslemeye devam ediyor.
Yazı Volkan Demirkuşak
Comments are closed