Yeni Zelanda’nın efsanevi tersanesi Fitzroy’da yapılan bu dünyaca ünlü teknenin hikayesini KRM Yacht kurucusu Kerem Başer anlatıyor
Tekne eski sahibindeyken Mia Cara ismiyle girdiği birçok yarışı kazanarak, tüm dünyada adından bahsettirmeyi başarmıştı. Üç ay önceyse yeni tesisimiz üzerinde yoğunlaştırmış. Geçen sezon bizim tarafımızdan komple refit edilen 47 metrelik dev yelkenli S/Y Delusha’nın detaylarını okuyunca, doğrudan bizimle irtibata geçerek teknesinin bizler tarafından yapılmasını istedi. Bu seneki yoğunluğumuzdan ötürü tersanedeki son yerimizi de kendilerine ayırdık ve 15 gün içinde teknelerini karaya çekerek işlemlerine 1 Kasım itibarıyla başladık.
Teknenin refit işlemlerini yüksek kalitede tamamlayıp teslim etmemiz sonrasında, KRM Yacht Refit & Rebuild olarak tüm dünyada büyük sıkıntı olan mega yelkenli refiti konusunda kendimizi ispatlamış olduk. Firma olarak, gelecek yıllarda büyük yelkenlilerin refit’i için adımızdan tüm dünyada daha da fazla bahsettireceğimize inanıyorum. sahibine teslim edilerek S/Y Lady M adını aldı. Yeni sahibi yıllardır ötelenen bazı işlerini yaptırmaya ve tekneyi kendi zevkine göre refit işleminden geçirmeye karar verince, bu yönde araştırmaya başlamış. Yaptığı araştırmalar sonunda birçok ülke arasından teknesini istediği kalitede ve en mantıklı bütçede, Türkiye’de yaptırabileceği sonucuna varmış.
Türkiye’de bu refitin yapılabileceği yerleri araştırırken de çevresinde Türkiye’yi ve sektörü bilen birçok kişiden destek alarak, KRM Yacht tesisimiz üzerinde yoğunlaştırmış. Geçen sezon bizim tarafımızdan komple refit edilen 47 metrelik dev yelkenli S/Y Delusha’nın detaylarını okuyunca, doğrudan bizimle irtibata geçerek teknesinin bizler tarafından yapılmasını istedi. Bu seneki yoğunluğumuzdan ötürü tersanedeki son yerimizi de kendilerine ayırdık ve 15 gün içinde teknelerini karaya çekerek işlemlerine 1 Kasım itibarıyla başladık.
Teknenin refit işlemlerini yüksek kalitede tamamlayıp teslim etmemiz sonrasında, KRM Yacht Refit & Rebuild olarak tüm dünyada büyük sıkıntı olan mega yelkenli refiti konusunda kendimizi ispatlamış olduk. Firma olarak, gelecek yıllarda büyük yelkenlilerin refit’i için adımızdan tüm dünyada daha da fazla bahsettireceğimize inanıyorum.
Yapılan işler
• Tekne borda ve üst binasının AWL GRIP marka boyayla boyanması.
• Teknedeki tüm güverte teak’lerinin yenilenmesi.
• H2 dizayn tarafından tasarlanan iç mekanın yenilenmesi.
• Tüm klima sisteminin yenilenmesi.
• Tüm navigasyon sisteminin yenilenmesi.
• Ana makinenin revizyondan geçirilmesi.
• Tüm tankların temizlenmesi.
• Güverte ekipmanlarının bakımlarının yapılması.
• Direk ve bumbanın sökülmesi.
• Tüm yelken ekipmanlarının sökülerek yurt dışına gönderilmesi ve geri geldiğinde montajı.
Comments are closed