KRM Yacht, bu sene aynı anda 12 proje yaparak, Türkiye’ de en fazla refit projesini eş zamanlı yürüten firma olma unvanını koruyor. Bunu, deneyimli proje yönetim kadrosuna borçlu olduklarını söyleyen şirketin kurucusu gemi inşaat mühendisi Kerem Başer, halihazırda öne çıkan projelerinin detaylarını paylaştı
S/Y DELUSHA
43 metrelik Hollanda yapımı bu tekne için yurt dışı ve Türkiye’deki birçok tersaneden fiyat alındıktan ve müşterinin aylar süren araştırmalarından sonra refit için KRM Yacht tercih edildi. Bu yılın en kapsamlı projelerinden.
Yapılan işler
• Tüm iç mobilyaların modernizasyonu, banyoların tamamen yenilenmesi.
• Tüm elektronik aksamın, navigasyon cihazlarının tamamen yenilenmesi.
• Köprü üstünün tamamen yenilenmesi.
• Yelken direğinin sökümü ve tüm donanımların bakımlarının yapılması.
• Tüm güverte tiklerinin yenilenmesi.
• Tekne bordasının ve üst binasının boyanması.
• Tekne üst binasında ve kıç havuzlukta modifikasyon yapılması.
• Tüm makine dairesinin ana makine ve jeneratörler dahil revizyondan geçirilmesi.
• Sevk sisteminin sökülerek tüm bakımlarının yapılması.
41 metre motoryat
Antalya’daki Alia Tersanesi’nde üretilen beş yaşındaki bu motoryatın refit projesi tamamlanana kadar gizlilik anlaşmamız gereği ismini paylaşamıyoruz. Ancak genel hatlarıyla bilgi verebileceğimiz projeyi, Yalova Aykın Tersanesi’nin içine kurduğumuz butik tesisimizde gerçekleştiriyoruz.
Yapılan işler
• Tüm iç mobilyaların iyileştirilmesi.
• Tekne borda ve üst binasının komple yeniden boyanması.
• Beş yıllık araştırma (survey) ve klas işlemlerinin yapılması.
• Tüm makine dairesi ekipmanlarının ve ana makinelerin komple elden geçirilmesi.
• Sevk sisteminin sökülerek klas gereğinin yapılması.
S/Y Sylver K
Yerli yapım ahşap üzeri epoksi imalat olan 13 yaşındaki bu modern yelkenlinin, yıllardır iyi bakım göremediği için tüm sistemlerinde sorunlar vardı. Türk olan tekne sahipleri artık tam anlamıyla refit görmesi gerektiğini, böyle bir servisi de Türkiye’de en iyi KRM tesislerinde alabileceklerini düşündüklerini belirterek teknelerini bize teslim ettiler.
Yapılan işler
• Tekne bordasının boyanması.
• Tekne camlarının kısmi olarak değişimi.
• Tik güvertenin yenilenmesi.
• Mutfağın komple yenilenmesi.
• Tüm elektriksel altyapının elden geçirilmesi.
• Jeneratörlerin tekneden çıkarılarak revizyondan geçirilmesi ve makine dairesi yerleşimlerinin değişimi.
• Ana makinelerin revizyondan geçirilmesi.
• Tüm pompa ve vanaların sökülerek elden geçirilmesi ya da yenileriyle değiştirilmesi.
• Tüm tesisat altyapısının yenilenmesi.
• Tüm tankların yenilenmesi.
• Tüm navigasyon cihazlarının yenilenmesi.
• Tüm sevk sisteminin sökülerek balans ve ayarlarının yapılarak yerlerine montajı.
38 metre M/Y Miami Blues
On ay önce başlayan projenin kapsamı çok fazla genişleyip yeni işler eklenince, yeniden planlama yapılarak 2022 yazında, suya bambaşka bir tekne olarak inecek şekilde revize edildi. Her şeyiyle baştan tasarlanan tekne, bir refit hatta rebuild projesi. Bu projede tekne uzatılarak 40 metre yapılıyor, üçüncü güverte ilave ediliyor, tüm makine dairesi sistemleriyle yenileniyor ve tüm iç alan yeniden tasarlanıyor. Teknenin teslim zamanı geldiğinde, uluslararası Boat international Refit ödülleri için de aday olacak.
Yapılan işler
• Mühendislik ve analizler.
• İç ve dış yeniden tasarım.
• Yeniden tasarlanan tüm alanların imalatı.
• Gövde ve üst binanın komple yeniden boyanması.
• Gövdenin uzatılması ve kıç aynanın komple değişimi.
• Yeni hardtop tasarımı ve üretimi.
• Üçüncü güvertenin uzatılması ve yeni yaşam alanı oluşturulması.
• Baş tarafın modifikasyonu ve jakuziyle yeni oturma alanı yapımı.
• İkinci güverte kıç tarafın komple yenilenmesi.
• Güverte tiklerinin tamamının değişimi.
Yazının devamı Boat International Türkiye mayıs sayısında.
Keyifli okumalar!
https://dergilik.com.tr/magazine/boat-international-17-0/61496
Comments are closed