Axopar ile adından söz ettiren tasarımcı Sakari Mattila, şimdi de yeni markası Saxdor ile karşımızda. Hızlı, çevik, fonksiyonel Saxdor 200 Sport ile, Kalamış Marina’daki test sürüşünde yüzümüzü rüzgara verdik, sıkı bir uçuşa geçtik
Yazı Volkan Demirkuşak
Fotoğraf Savaş Yılmaz
Denizcilik ve tekne dünyasında adından söz ettiren tasarımlar vardır. Bunlardan biri de, son dönemlerde özellikle de denizcilik kültüründeki değişimle birlikte, Türkiye’de çok daha sık görmeye alıştığımız Sakari Mattila. Kendisi 1994 yılında kurduğu Aquador Yachts ile birlikte Paragon, XO, Axopar gibi markalarda da önemli roller üstlenen özel bir tasarımcı. 2015 yılında aldığı Best Of Boats ödülüyle kendine yeni bir yön veren Mattila, 2019’da Finlandiya merkezli, Polonya üretimli Saxdor’u kurdu ve yatırımcıların da desteğiyle markadan söz ettirmeyi başardı. Biz de bir süre önce Kalamış Marina’da markanın Türkiye temsilcisi Onur Erardağ ile buluştuk. Heyecanı ve doğru işte olduğu hissi yüzünden okunuyordu. Pandemi sürecinin denizciliğe böyle bir etkide bulunacağı kimsenin aklına gelmez diye düşünürken, Erardağ “Tüm tekneleri güneye gönderdik şimdi yeni siparişler alıyoruz” deyince sektör adına hepimiz keyiflendik. Anlayacağınız Saxdor model ailesi beğenilmiş.
Altı metre boyunda (20 feet), dıştan takma Mercury motorlu 200 Sport’un ilk dikkat çeken özelliği ergonomisi. Boyutlarıyla küçük sayılan 20 feet için, kolay kullanım alanları yaratılmış. Arkada, öne ve arkaya kayar koltuklar, kıçta sağ ve solda saklama alanları, önde güneşlenme alanı, konforlu havuzluk, başarılı müzik sistemi, ilk etapta göze çarpanlar arasında.
25.000 Euro’dan başlayan fiyatlarla yola çıkan Saxdor, kişisel konfigürasyon özellikleriyle, modern teknoloji markaları gibi hizmet sunmak niyetinde. Web sitesine girip istediklerinizi ekliyorsunuz, paketler önünüze çıkıyor. Örneğin bizim kullandığımız teknede dıştan takma 100 HP’lik Mercury motor vardı, arzu edenler için 175 hp’lik daha güçlü seçenekler de mevcut. 100 hp açıkçası bize yetti. Jet-ski’den farksız bir deneyim yaşadık. İtaatkar dümen, istediğiniz her şeyi yapmanıza izin veriyor ve sizi cesaretlendiriyor. 10 dakika sonra kendi kendinize her şeyi yapabildiğinizi hissediyorsunuz. Bir ara kendimi kaptırıp teknedeki diğer kişileri spreyle ıslattığımı fark edince, kan akışımın da hızlandığını anladım.
Arka iskele ve sancakta bulunan camlar aslında teknenin seyir esnasında suya ne kadar yakın olduğunu da gösteriyor. Tabii opsiyonel ama bence faydalı. Dümen bölümündeki konsol çok yenilikçi ve ergonomik. 7 ve 9 inç’lik multimedya ekranları net, iyi okunuyor. Dümenin hemen solundaki kumanda butonları da büyük yazılarıyla gece sürüşünde bile kolayca okunabiliyor. J&J Design’ın tasarım detaylarından biri olan T-Top’a monte edilmiş hoparlörler de fazlasıyla yeterli. Bence Saxdor’un en önemli özelliği harika manevra yeteneği. Durmadan dönmek istiyorsunuz. 700 kg’lik ağırlık da onu hızlıca bir yerden bir yere taşıyabilmenize olanak tanıyor. Saxdor yılda 250-300’e yakın tekne üretirken, boyutları büyütüp daha farklı kullanıcılara hitap etmeyi hedefliyor.
SAXDOR’UN TÜRKİYE TEMSİLCİSİ NAUTIQUE YACHTING’DEN
“Saxdor teknelerine gösterilen ilgi memnun edici” Onur Erardağ
Saxdor kaliteli, konforlu ve çok fonksiyonlu. Bu tip bir teknenin makul fiyatlarla satışa sunulması bizden çok, son kullanıcıyı harekete geçirdi. Aldığımız tepkiler gerçekten memnun edici. Tabii bunda, Saxdor’un ekonomik oluşunun yanı sıra zamansız tasarımı ve kullanım kolaylığının da rolü büyük. Yeni başlayan biri için bile uygun. Ayrıca kullanıcının kolayca kendi teknesini yaratabilmesi de önemli ayrıcalık. Bu nedenlerle Saxdor, Türkiye pazarına hızlı giriş yaptı. Şu anda kendi sınıfındaki tekneler arasında en ilgi gören model.
Pek çok amaca uygun olması da avantaj. Gerek su sporlarına tutkun olanlar, gerekse motoryat tender olarak ya da ailece balık tutma maksadıyla kullanmak isteyenler için ideal. Tabii yaratıcısının tecrübesi de en büyük şansımız. Sakari Mattila, Saxdor’un hem kurucusu hem de J&J Design ile birlikte tasarımcısı. Mattila, kalite ve fonksiyonelliğin yanı sıra ulaşılabilir bir fiyat hedefledi ve bunu hem 200 Sport, hem Prosport modelinde gayet güzel yansıttı. Şimdi sıra 32 GTO modelinde ki bu model, 200’den bile daha çok merak uyandırdı. Elbette bu ilgi bizi de memnun ediyor.
Comments are closed