Otomobil merakıyla bilinen İtalyan tasarımcı Alberto Mancini, hareketli yaşamını ve esin kaynaklarını Overmarine Group’un gözde modeli Mangusta Oceano 42’ye yansıttı. Megayatta St Tropez’den Bodrum’a esin kaynakları bulmak mümkün
Overmarine Group’un Oceano serisinin öne çıkan modeli Mangusta Oceano 42, 2013 yılında Monako’da
tanıtıldığında tüm sektörün dikkatlerini toplamıştı. Genç İtalyan tasarımcı Alberto Mancini’nin denizle gerçek bir bağ kurduğu megayatın ilki öyle beğenildi ki, ikinci gövdesi de Nisan 2017’de suyla buluştu. Bir hayli ilgi gören bu modelin ilk gövdesi ise Temmuz 2017’de Bodrum’a gelerek bu yazki rotasına Ege kıyılarını dahil etti.
50 metreye kadar ürettiği yüksek performanslı süperyatlarıyla bilinen Overmarine, Namaste adıyla suya indirdiği bu yatında İtalyan çizgilerini korurken, açık gezi teknelerine de atıfta bulunuyor. Toplam 42 metre boyunda olan üç güverteli Namaste, kalabalık gruplarla seyredilebilecek genişliğe sahip. Tersanenin CEO’su Maurizio Balducci, marka için yeni bir atılımda bulunurken üç güverteli bir yatın Mangusta’nın DNA’sını en doğru şekilde yansıtacağına inanmış. Bu görüşünce haklı olmalı ki, seriden üç gövdenin inşası onay aldı ve ikisi halihazırda sularda. Alüminyum üst binaya sahip, tamamı çelik gövdeli deplasman yatın iç ve dış yaşam mahallerinde bir zarafet hakim. Güneşlenme güver tesinden alt güverteye kadar tüm dış mekanlar denizle birebir bağlantı sağlıyor.
Megayatın tamamıyla dinlenme odaklı tasarlanan güneşlenme güvertesinde U şeklinde bir oturma alanı mevcut. Baş tarafa bir bar ile güneşlenme minderleri yerleştirilmiş. Güverteye yerleştirilen cam alan skylounge görevi görerek bir alt güverteye doğal aydınlık sağlıyor. Yattaki bu özelliği beach club’a kadar farklı detaylarda görmek mümkün. Ara güverte ise iki ayrı mekana ayrılmış gibi. Kıç tarafa sekiz kişilik bir kahvaltı alanı konumlandırılmış ve güverte camlarla çevrelerek bu alanın rüzgar alması engellenmiş. Güvertenin baş tarafında ise sürpriz bir eğlence alanı karşılıyor. Buradaki havuzun etrafında büyük minderler yer alıyor. Geçici bir bimini kullanımıyla çok sıcak yaz günlerine karşı önlem almak da mümkün. Overmarine bu kez yüzme platformunu da farklı bir şekilde değerlendirerek sancak tarafa almış. Ana güverteden bir balkon şeklinde açılan alandan merdivenler yardımıyla denize inilebiliyor.
Megayatın iç yaşamlarına baktığımızda ise Mancini’nin oldukça özel bir dekora imza attığını görüyoruz. Mekan genişliği ve konfora önem verilen yaşam mahallerinde tekne sahibi ve çevre arasındaki sınırlar da ortadan kaldırılmışa benziyor. Yatın 12 konuk kapasiteli konaklama olanakları özel bir balkona sahip ana kamara ve dört konuk kamarası arasında pay edilmiş. İç mekanlarda öne çıkan bir diğer özellik de, doğal ışık kullanımı ve sıcak renklere sahip mobilyalar.
Oceanco 42’nin ana kamarası yatın alametifarikalarından sadece biri. Büyük cam panellerin kullanıldığı kamarada inanılmaz bir ferahlık hakim. Merkeze konumlandırılan çift kişilik yatağın her iki tarafından da denizle bağlantı sağlanıyor. Kamaranın sancak tarafındaki özel bir balkon yatın öne çıkan detaylarından… Konaklama alanı banyodan cam kapılar ile ayrılmış ki, bu da kamaradaki genişlik hissini biraz daha artırıyor.
Megayatın alt güvertesinde dört konuk kamarası mevcut. Fakat bunlar sıradan kamaralar değiller. Fırsat buldukça seyahat eden Alberto Mancini, bu yatın müşterisiyle de özel olarak çalışarak tasarımına farklı esin kaynaklarını yansıtmış. St Tropez’in şık yaşamı da, Mauritius’un egzotik yanları da, Bodrum’un rahatlığı da bu kamaralarda hayat buluyor.
Teknik açıdan ele aldığımızda ise Namaste’nin sessiz ve konforlu bir sürüş sağladığını söyleyebiliriz. İkiz MTU 12V 2000 M72 motorlar yerleştirilen megayatın seyir hızı 11 knot ve bu hızda ilerlendiğinde 4.000 deniz milinin üzerine çıkılabiliyor. Varmak istediği yere hızla seyretmek isteyenler içinse 15 knot’lık bir performans söz konusu. Marka, 2018’in ikinci yarısında amiral gemisi Mangusta Gransport 54’ü suya indirmeye hazırlanıyor.
Comments are closed