Araç kiralama sektörüne farklı bir anlayış getirmek için yola çıkan Corporent, bireysel ve kurumsal müşterilerin tüm araç kiralama ihtiyaçlarını aynı çatı altında karşılamayı amaçlıyor. Corporent’in Yönetici Ortağı Barkın Pınar ile hem sektörü hem de Corporent’i konuştuk.
Corporent kuruluşundan günümüze kadar olan faaliyetlerinden kısaca bahsedebilir misiniz?
Corporent 2014 yılında müşterilerin tüm araç kiralama taleplerine aynı çatı altında cevap verebilmek amacıyla yola çıktı. Her sene araç parkındaki otomobil adedini ikiye katlayarak büyüyen Corporent bireysel ve kurumsal müşterilerin günlük, aylık ve uzun dönem isteklerini kişiye özel çözümler sunarak karşılamayı hedefliyor.
Türkiye’deki otomobil kiralama sektörünün durumunu ve firmanızın sektördeki pozisyonundan biraz bahsedebilir misiniz?
Ülkemizde kiralama sektörü her geçen yıl büyümekte. Büyük kurumlardan sonra kobiler ve bireylerde kiralamanın avantajlarının farkına vardıkça yollarda gördüğümüz kiralık otomobillerin adedi artacak. Ülkemizde günlük veya uzun dönem kiralama yapan bir çok global ve yerel firma bulunmakta. Biz ise bu iki zaman diliminin arası olan mid-term olarak tanımladığımız aylık sözleşmelerle müşterimize yıllık zaman taahhüdü olmadan uzun dönem sözleşmenin avantajlarını sunmaktayız. Müşterilerimizin bu sözleşme yapısını tercih etmelerindeki en büyük sebep, sözleşmenin uzun dönem sözleşmelerdeki gibi Euro olarak değil TL olarak yapılması. Bu sayede müşteri iki veya üç yıl süresince bir kur artış riski taşımamakta. Ayrıca müşterimiz istediği zaman otomobilini değiştirebiliyor. Kış aylarında bir SUV, yaz aylarında spor bir araç kullanabilme imkanını bu sözleşme yapısı ile sunmaktayız.
Büyüme planlarınız nedir? Türkiye içerisinde başka bölgelerde de faaliyet verme veya yurtdışına açılma gibi planlarınız var mıdır?
Corporent 2018 şubat ayında açılacak İzmir şubesi ile tüm Ege bölgesine hizmet vermeye başlayacak. Bundan sonra her sene sırasıyla Ankara, Antalya ve Bursa şubelerimizi planlamaktayız. Yurtdışı bir operasyon şu an için gündemimizde bulunmamakta.
Sadece kurumsal firmalara yönelik hizmet veren bir firma olarak kurulmuşken, şimdi bireysel, günlük bazlı ve şöförlü kiralamalar gibi hizmetleriniz de mevcut. Geleceğe yönelik olarak hayata geçirmeyi plandığınız farklı hizmetler veya projeler var mı?
Bizim uzmanlaştığımız alan 1-12 ay süreli yaptığımız aylık sözleşmeler. Fakat müşterilerimizin diğer süreli kiralama ihtiyaçlarınada aynı çatı altında çözüm oluşturmaktayız. Bir müşteri düşünün kendisi için bir firmadan 36 aylık bir sözleşme ile otomobil kiralıyor. Şirketinde yeni işe başlayan bir personeli için aynı süreli bir sözleşme yerine, deneme süresi bitene kadar 3 aylık bir araç kiralama için farklı bir kurum ile irtibata geçmek durumunda. Bu süreçte eşinin aracı serviste olduğu için üç günlük bir araç ihtiyacı doğuyor. Bunun içinde yeni bir kurum bulmalı. Tam o anda yurtdışından misafirleri geliyor. Yolları bilmedikleri için şoförlü bir araca ihtiyaç var. Yeni bir kiralama firması daha. İşte biz tüm bu ihtiyaçları aynı çatı altında cevaplayarak müşterimizi yeni firma arayışına sokmamayı hedefliyoruz.
Müşteri portföyünüzden bahsetmek gerekirse eğer, daha çok günlük bazlı bireysel kiralamalar mı yoksa uzun dönem operasyonel kiralamalar mı ağır basmakta?
İşlem hacmimizin %80’i aylık sözleşmelerimizden gelmekte. Uzun dönem operasyonel kiralamlar ise yaklaşık %15 civarında. İlerleyen yıllarda bu oranların değişmeyeceğini öngörmekteyiz.
Uzun dönem otomobil kiralama denilince akla ilk olarak büyük ölçekli ve kurumsal firmalar gelmekte. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin bu konuya bakışı nasıl?
Uzun dönem kiralamalara büyük ölçekli kurumsal firmalar pazarın çoğunluğuna hakim. Biz ise basit ve hızlı süreçlerimiz, tümünü müşterimizin ayağına kadar taşıdığımız hizmetlerimiz ve kişiye özel çözümlerimiz ile pazarda yer almayı hedefliyoruz. Müşterilerimiz büyük operasyonel firmaların binlerce müşterisinden biri değil, butik hizmet alabileceği bir kurum ile çalışmaktan gayet memnunlar.
Kiralama sektörü hakkında öngörüleriniz nelerdir? Artan vergi oranları ve döviz bazlı bakım maliyetleri göz önünde bulundurulduğunda kiralama sektörüne talep artacak mıdır?
Kiralama sektörü her geçen yıl büyümekte. Bahsettiğiniz öngörülemeyen artışlar müşterilerin kiralamayı tercih etmesini kolaylaştırıyor ve büyüme hızınıda yukarı taşıyor.
Nissan Micra’dan BMW i8’e kadar çok geniş yelpazeye sahip bir araç parkınız mevcut. Araç seçiminde baz aldığınız kriterler nelerdir? Filonuza farklı marka ve modeller katmayı planlıyor musunuz?
Şu an için Nissan, Renault, BMW ve Volkswagen markalı otomobiller araç parkımızda bulunuyor. Yakın gelecekte Audi markalı otomobilleride filomuzda görebileceksiniz.
Co2 emisyon değerleri gibi çevresel faktörler otomobil firmalarını hibrit ve elektrikli araçlar üretmeye itmekte ve bu araçlar kullanıcılar tarafından da her geçen daha fazla ilgi görmekte. Siz müşterilerinizden bu yönde talepler alıyor musunuz? Araç parkınız için bu tarz araçlara yönelik gelecek planlarınız mevcut mudur?
Şu an ülkemizde malesef çevre bilinci yeterli seviyede değil. Yurtdışında otomobil seçerken söz konusu aracın Co2 emisyon değerleri alım kararını ciddi şekilde etkileyen bir faktör. Corporent olarak biz BMW i3 ve i8 modelleri ile premium elektrikli otomobil kiralama sözleşmesi yapan ilk firmalardan biriyiz. Bundan sonrada üreticilerin pazara sunacağı hibrit veya elektrikli otomobilleri kiralamak için istekli olacağız.
Rent a car firmaları genellikle Euro üzerinden kiralama gerçekleştirirken siz -Premium sınıf araçlarda da dahil olmak üzere- Türk lirası ile işlem yapıyorsunuz. Bu tercihinizin nedeni nedir? Bu durum size ve müşterilerinize ne gibi avantajlar sağlamaktadır?
Aylık sözleşmelerin en büyük avantajı kira bedellerinizin TL olarak fiyatlandırılması. Ülkemizde kredi ile satılan otomobillerin yaklaşık %90’ı TL olarak kredilendiriliyor. Satın alırken TL borçlanan kişi ve kurumlar kiralarken alternatif bulamadığı için döviz bazında sözleşme yapmak durumunda kalıyordu. Şu an aylık kiralamayı seçen müşterilerimiz kur riski taşımamaktan son derece memnun.
Müşterilerinizi seçerken veya değerlendirirken ne tür kıstasları göz önünde bulunduruyorsunuz?
Değerlendirme kriterlerimiz bir çok kiralama firmasından daha farklı. Bir çok uzun dönem kiralama firması yeni kurulmuş bir şirkete sözleşme açmazken biz farklı kriterleri değerlendirerek ilerlemekteyiz. Detaylı finansal analizlerimizi aynı gün içerisinde tamamlayıp müşterimize 24 saat içerisinde dönüş yapmayı hedefliyoruz.
Günümüzde araç kiralama sektörünün karşılaştığı en büyük problem sizce nedir?
Sektörde herhangi bir standart veya denetim olmaması sebebiyle merdiven altı firma sayısı çok fazla. Bu firmalara internet aracılığıyla ulaşan müşteriler firmaların yapılarını bilmeden araç kiralamakta ve sonrasında sorunlar yaşamakta.
Kiralama sektörü için araç sirkülasyonu çok önemli olsa gerek. Bu noktada kullandığınız araçların piyasaya geri dönüşünü nasıl gerçekleştiriyorsunuz?
Söz konusu araçları www.azkullanilmisoto.com markamız altında garanti vererek son kullanıcı ile buluşturmaktayız. Bu adresten her zaman yetkili satıcı çıkışlı, hasarsız ve az kilometreli otomobillere ulaşmanız mümkün.
Detaylı bilgi için http://www.corporent.com u ziyaret edebilirsiniz.
Bu bir advertorialdır.
Röportaj : Talha Özkaya
Comments are closed